شناسه خبر:69547
1402/3/7 09:06:37

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس حوزه هنری استان همدان از حذف طبقات اضافی ساختمان حوزه هنری همدان در تعطیلات نیمه خردادماه خبر داد و گفت: پیگیری‌ها برای تخریب طبقات مازاد حوزه هنری درحال انجام است.

محمدمهدی سماوات با اشاره به اینکه ابتدا قرار بود طبقات اضافی ساختمان حوزه هنری اردیبهشت‌ماه تخریب شود، افزود: در آن تاریخ به‌منظور عدم تأمین ایمنی لازم این امکان فراهم نشد، اما به دنبال دریافت موافقت از پلیس راهنمایی و رانندگی و استانداری هستیم که در نیمه خردادماه این اتفاق رخ دهد.

وی با بیان اینکه تخریب دو طبقه مازاد ساختمان به‌علت عدم تأمین پارکینگ است و نه ارتفاع آن، تصریح کرد: کار ساختمان نیمه‌کاره حوزه هنری از چندین سال پیش آغاز و در جریان کار با شکایت میراث فرهنگی به‌علت ارتفاع، مواجه شد؛ در آن زمان دیوان به نفع ما رأی داد.

سماوات اضافه کرد: سپس شهرداری با عنوان عدم تأمین پارکینگ، از حوزه هنری شکایت کرد و مسئله تخریب مطرح شد که دیوان این حکم را تأیید کرد. بنابراین تخریب ساختمان به‌علت عدم تأمین پارکینگ است و نه ارتفاع آن؛ چراکه اگر بحث ارتفاع مطرح بود، ارتفاع مرکز خرید سینا با ساختمان حوزه هنری یکسان است.

به گفته رئیس حوزه هنری استان همدان تاکنون هیچ‌گونه درخواستی مبنی بر حذف طبقات مازاد ساختمان حوزه هنری در راستای درخواست یونسکو برای ثبت جهانی همدان به این سازمان نرسیده است.

در مصوباتی مانند صورت‌جلسه دومین جلسه هیئت راهبردی ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان که در تاریخ 16 فروردین‌ماه سال‌ جاری در استانداری همدان برگزار شد و همچنین در نامه قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی به استاندار همدان در تاریخ 22 اسفندماه سال قبل، اعلام شده که طبقات غیر مجاز ساختمان حوزه هنری یکی از موانع جدی در پرونده ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان است.

شناسه خبر 69547