شناسه خبر:69415
1402/3/2 10:44:02

سپهرغرب، گروه کاردانش: تجهیزات پزشکی شرکت‌های دانش‌بنیان همزمان با هدف رییس جمهور با هدف ارتقای همکاری‌های فناورانه کشورهای ایران و اندونزی معرفی می‌شوند.

بر اساس اعلام مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت‌های دانش‌بنیان برای آشنایی با زیرساخت‌های فناورانه اندونزی و توسعه بازار محصولات ایران‌ساخت به جاکارتا اعزام شدند.
این هیئت متشکل از 13 شرکت دانش‌بنیان است. این سفر همزمان با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران در کشور اندونزی برنامه‌ریزی شده است.
این برنامه با هدف معرفی توانمندی‌های ایران در حوزه تجهیزات پزشکی و داروسازی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دو کشور طراحی شده تا با حضور معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری بر عمق روابط علمی_اقتصادی دو کشور افزوده شود.
شرکت‌ها با حضور در این سفر سه‌روزه از برنامه‌هایی چون برگزاری فروم اختصاصی، نشست‌های تجاری و مذاکره با طرف‌های اندونزیایی بهره‌مند می‌شوند.
همچنین در این سفر تفاهم‌نامه‌ علم و فناوری ایران و اندونزی به امضای مقامات رسمی دو کشور خواهد رسید.
همزمان با فروم تجهیزات پزشکی ایران، شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در عرصه ساخت تجهیزات پزشکی، محصولات فناورانه خود را در حضور سران دولتی دو کشور ارائه می‌کنند و نمایشگاهی از این محصولات برای بازدید مقامات و شرکت‌های اندونزیایی فراهم خواهد شد. این فروم روز چهارشنبه در راستای انعقاد قراردادهای دوطرفه فناورانه برگزار خواهد شد.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی و با هدف تعمیق و گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دو کشور امروز در صدر هیئتی بلندپایه به جاکارتا سفر می‌کند.

شناسه خبر 69415