شناسه خبر:69406
1402/3/2 10:26:36

سپهرغرب، گروه خبر: کیمیا احمدی دانش‌آموز دبیرستان وابسته به دانشگاه پویش در سنندج، رتبه نخست مسابقات «Brain Bee » را کسب کرد و نماینده ایران در رقابت‌های Brain Bee 2023 آمریکا شد.

رئیس دانشگاه کردستان روز دوشنبه در این رابطه به خبرنگاران اظهار کرد: دومین مرحله از نهمین دوره مسابقات ملی دانش مغز، 28 اردیبهشت‌ماه در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد و در این مرحله از آزمون، 53 دانش‌آموز از 15 استان به صورت حضوری و در آیتم‌هایی به زبان انگلیسی و عملی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
حامد قادرزاده افزود: در پایان این رقابت، کیمیا احمدی از شهر سنندج، دبیرستان وابسته به دانشگاه پویش، رتبه نخست را به خود اختصاص داد و نماینده ایران برای رقابت‌های 2023 کشور آمریکا - واشنگتن شد.
وی ادامه داد: مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزی دانش مغز Brain Bee یک رقابت دانش‌آموزی در سطح جهانی در حوزه علوم اعصاب است که بسترهای و فرصت‌های لازم را برای ترویج و توسعه و گسترش رشته‌های مرتبط با دانش علوم شناختی در سطح کشور‌ها را فراهم می‌کند.
رئیس دانشگاه کردستان افزود: این مسابقات سالانه در بیش از 150 مرکز و 50 کشور دنیا برگزار می‌شود و برگزیدگان، هر ساله در یک نقطه از جهان گرد هم آمده و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
قادرزاده یادآور شد: هدف از برگزاری مسابقه بین‌المللی دانش‌آموزی دانش مغز ترغیب دانش‌آموزان به فعالیت در حوزه دانش مغز، کارکردها و ساختار آن، پرورش استعدادهای جوان، ‌استفاده از ایده‌های نو و هدایت نسل پویای امروز به تحصیل در حوزه علوم اعصاب است.
مسابقات ملی دانش‌آموزی «دانش مغز» «Brain Bee» در ایران هرساله با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و توسط انجمن علوم اعصاب ایران و با همکاری گروه علمی سیناپس و آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز برگزار می‌شود.
در مرحله اول این مسابقه، دو هزار و 300 دانش‌آموز از بیش از 20 استان کشور در چهاردهم بهمن‌ماه جاری به‌صورت آنلاین با یکدیگر به رقابت پرداختند و 53 دانش‌آموز برتر از 15 استان کشور به مرحله دوم این مسابقات راه یافتند.

شناسه خبر 69406