شناسه خبر:69396
1402/3/2 10:01:34

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر منطقه چهار شهرداری همدان از پروژه احداث خیابان تمدن و تعریض و بازگشایی خیابان دباغخانه با اعتباری بالغ‌بر 65 میلیارد ریال خبر داد و گفت: در راستای کمک به تسریع روند ثبت جهانی هگمتانه، تکمیل این پروژه با تعریض و بازگشایی خیابان دباغخانه درحال اتمام است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه چهار همدان، علی طهماسبیان از احداث خیابان تمدن در سال گذشته خبر داد و افزود: کار این معبر 150 متری که پیاده‌راه اکباتان را به خیابان دباغخانه متصل می‌کند، سال گذشته با 30 میلیارد اعتبار ریال انجام شد که اکنون درحال تعریض و بازگشایی خیابان دباغخانه به‌منظور تکمیل این پروژه و ارتباط بازار آهن‌فروشان و پیاده‌راه اکباتان به سمت خیابان دباغخانه و بلوار علویان هستیم.
وی ابراز کرد: با همکاری میراث فرهنگی 6 متر به عرض خیابان دباغخانه اضافه شد و اکنون معبری 200 متری با عرض 6 متر شامل سواره‌رو و پیاده‌رو درحال احداث است و موجب تسهیل تردد خودروهای عبوری و عابران پیاده خواهد شد که با تلاش همکاران بنده در شهرداری منطقه چهار به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.
مدیر منطقه چهار شهرداری همدان اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح اقداماتی از قبیل جابه‌جایی دیوارها و نرده‌های پروژه موزه و همچنین نصب مجدد آن‌ها، خاک‌برداری و زیرسازی قسمت تعریضی، آسفالت این مسیر و نیز جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی در برنامه‌کاری بوده که با اعتباری بالغ‌بر 35 میلیارد ریال درحال اجرا است.
طهماسبیان ابراز کرد: در راستای اجرای ثبت جهانی هگمتانه نیاز به بازگشایی معابر اطراف این محوطه باستانی و انتقال ترافیک از سایت تپه هگمتانه بود که در این خصوص می‌بایست بار ترافیک بازار آهن‌فروشان واقع در منطقه سه از طریق تعریض و بازگشایی خیابان دباغخانه، به سمت بلوار علویان هدایت می‌شد.
وی افزود: شهرداری منطقه چهار طی امسال و سال گذشته مجموعاً حدود 65 میلیارد ریال هزینه احداث، تعریض و تملک به‌منظور بازگشایی معابر منتهی به تپه تاریخی هگمتانه کرده است که این اقدامات عمرانی قطعاً موجب تسهیل در انتقال بار ترافیک از سمت محوطه تاریخی هگمتانه به سمت دباغخانه و بلوار علویان خواهد شد.

شناسه خبر 69396