شناسه خبر:69381
1402/3/2 09:38:23

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار بهار از برگزاری نخستین جشنواره استعدادیابی در این شهرستان خبر داد و گفت: جشنواره استعدادیابی دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها با هدف شناسایی، رشد، ارتقا و آموزش در شهرستان برگزار خواهد شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی فرمانداری بهار،️ مجتبی فیض‌اللهی در مراسم رونمایی از پوسترهای «نامه‌ای به امام رضا (ع)» و «جشنواره استعدادیابی» شهرستان بهار افزود: با توجه به شرایط کنونی و هجمه‌های دشمنان و وجود شبکه‌های مجازی و تهدیدات موجود، باید جوانان را در عرصه‌های فرهنگی فعال کرد تا بتوانیم نسبت به فرهنگ‌سازی در بخش‌های دینی اقدام لازم را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه به‌منظور استعدادیابی، رصد فعالیت دانش‌آموزان و شناسایی آن‌ها ضرورت دارد، اضافه کرد: با شناسایی این دانش‌آموزان باید جهت‌دهی و سامان‌دهی لازم آن‌ها انجام گیرد تا با شکوفا شدن استعدادها، افراد بتوانند در جامعه اثرگذاری خوبی داشته باشند.
فیض‌اللهی سامان‌دهی افراد و استعدادهای شناسایی‌شده برای رقابت سالم در عرصه فرهنگی و المپیادها را بسیار مطلوب دانست و گفت: شرکت دانش‌آموزان در کارهای گروهی و تیمی برای موفقیت در مباحث مدیریتی آینده لازم است.
وی بیان کرد: توجه به علایق افراد و شناسایی استعدادها، بیان اهداف و آرزوهای آینده، مشاوره و نظرسنجی و استفاده از افراد آگاه و توانا در مدارس و تمرکز تلاش و استمرار در تقویت استعداد افراد، مسیر را در این حوزه هموارتر خواهد کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار هم گفت: هم‌زمان با دهه کرامت، نخستین جشنواره دانش‌آموزی نامه‌ای به امام رضا (ع) در شهرستان بهار برگزار می‌شود.
علیرضا اکبری افزود: دانش‌آموزان شرکت‌کننده می‌توانند آثار خود را به دفاتر مدارس سطح شهرستان تحویل دهند و داوری و اعلام برندگان 20 خردادماه انجام خواهد شد؛ ضمن اینکه برگزیده آثار ارسالی در یک جلد کتاب به چاپ خواهد رسید.
وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره استعدادیابی دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها در سطح شهرستان بهار، خاطرنشان کرد: استعدادیابی در حوزه مدیریت فضای مجازی، فیلم‌سازی، نمایشنامه، داستان‌نویسی، گرافیک، طراحی، شعر، مداحی، مجری‌گری، گویندگی، خطاطی، موسیقی و گروه سرود و تئاتر و نمایش انجام می‌شود.
اکبری به راه‌های معرفی به جشنواره استعدادیابی اشاره کرد و گفت: مراجعه به دفاتر مدارس سطح شهرستان بهار، ثبت‌نام در سایت «نسیم فرهنگ دات‌آی‌آر» و یا ارسال به سامانه پیامکی 6600080087 از راه‌های معرفی به جشنواره استعدادیابی است.
معاون فرهنگی سپاه ناحیه بهار هم ابراز کرد: این طرح استعدادیابی با رویکرد فرهنگی و هنری و با بهره‌گیری از افراد متخصص در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود.
غلامی اضافه کرد: افراد نمی‌توانند در بیش از سه رشته جشنواره ثبت‌نام کنند و پس از ثبت‌نام در پایان خردادماه بانک اطلاعاتی جامعی در شهرستان بهار خواهیم داشت.
وی افزود: پس از طی مراحل اولیه ثبت‌نام و کشف استعدادها، آموزش‌ها در راستای ارتقا و رشد افراد مستعد، زیر نظر اساتید انجام می‌گیرد و پس از طی دوره مقدماتی، دوره تخصصی و بلندمدت آغاز می‌شود و تا معرفی به اجتماع و بازار کار ادامه خواهد داشت.
در پایان از پوستر «نامه‌ای به امام رضا (ع)» و پوستر «جشنواره استعدادیابی» شهرستان بهار رونمایی شد.

شناسه خبر 69381