شناسه خبر:69342
1402/3/1 08:53:37

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل مدیریت بحران ایلام گفت: 95 درصد گرد و غبار در استان ایلام منشأ خارجی دارد.

مجید بیگلریان ظهر یکشنبه در نخستین نشست هماهنگی کارگروه مدیریت شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان اظهار کرد: برگزاری جلسات کارگروه باید در چارچوب شیوه‌نامه اجرایی مدیریت شرایط اضطراری وقوع پدیده گرد و غبار ابلاغی و بر مبنای سیاست‌های پیشگیری، مدیریت ریسک و مقابله، با هدف کاهش آثار و پیامدهای ناشی از وقوع این پدیده باشد.
وی افزود: اقدامات اجرایی دستگاه‌های عضو کارگروه باید در راستای شرح وظایف ابلاغی مندرج در آیین‌نامه باشد و در بازه‌های مشخص برگزار شود.
مدیرکل مدیریت بحران ایلام با بیان اینکه 95 درصد گردو غبار در استان ایلام منشأ خارجی دارد، گفت: یکی از خطراتی که استان ایلام به‌عنوان یکی از استان‌های مرزی را تهدید می‌کند، پدیده گرد و غبار است.
بیگلریان اضافه کرد: باید با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی، مطالعات علمی و پژوهشی دانشگاهیان کانون منشأ پدیده شناسایی شود تا تصمیمات درست جهت برنامه‌ریزی‌های مناسب اتخاذ شود.
وی اعلام کرد: بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی سطح شاخص کیفیت هوا از 155 تا 254 کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و از 255 تا 354 (pm10) به‌عنوان شاخص ناسالم تعیین شده است و با از 425 به بالا شرایط خطرناک و صدور وضع اضطراری است.

شناسه خبر 69342