شناسه خبر:69202
1402/2/28 09:00:28

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: در راستای تحقق طرح مردمی تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال، سالانه 18میلیون نهال در ایلام کاشت می‌شود.

پیرزادیان گفت: در راستای تحقق طرح مردمی تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال در چهار سال، سهم استان ایلام سالانه 18میلیون اصله است که در مجموع تولید 72 میلیون اصله نهال در سه نهالستان دهلران، مهران و ایوان خواهد بود.
وی افزود: از ابتدای ابلاغ این طرح در دو ماه گذشته پنج میلیون و 400 هزار اصله نهال تولید و بخشی از آن‌ها در 250 هکتار از عرصه‌های مورد نظر کشت شده است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام تصریح کرد: عمده نهال‌های تولیدی در شهرستان‌های گرمسیری دهلران و مهران و از نوع اوکالیپتوس است.
وی یادآور شد: به‌منظور بهره‌مندی کشاوزان از مزایای اقتصادی این طرح، نهال‌های مذکور در طرح زراعت چوب مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.
به گفته پیرزادیان، هر هکتار جنگل می‌تواند تا 60 تن ریزگرد را در خود مهار کند به عبارت دیگر، جنگل‌ها ریه‌های زمین هستند که با جذب آلایندگی‌های زیست‌محیطی ریه‌های انسان‌ها را سالم نگه دارند، موضوعی که پایه و اساس اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور است.

شناسه خبر 69202