شناسه خبر:69198
1402/2/28 08:55:51

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر کمیته فرهنگی طرح توانمندسازی 2020 محله کم‌برخوردار کشور با بیان اینکه توجه به مناطق محروم از تأکیدات دولت سیزدهم است، گفت: 20 میلیون نفر در کشور زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

به گزارش چهارشنبه سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان، میلاد اقدمی در نشست طرح توسعه و توانمندسازی دو هزار و 20 محله کم‌برخوردار کشور اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح در کنار توجه به مناطق محروم حاشیه شهر، زمینه توجه ویژه به شهرستان‌های محروم نیز فراهم شده است.
وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات این مناطق توسط دستگاه‌های دولتی مرتبط شناسایی می‌شود و اقدامات لازم برای رفع این چالش‌ها صورت می‌گیرد، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌برخوردار استان همدان تلاش کرده و با همه توان برای حل مشکلات وارد شوند.
این مقام مسئول با بیان اینکه 47 محله در استان همدان از محلات کم‌برخوردار هستند، گفت: نیازهای این محله‌ها مربوط به مسکن، اشتغال، آموزش و بهداشت، سلامت و تغذیه است.
اقدمی یادآور شد: مناطق کم‌برخوردار براساس استاندارد زیر حد مطلوب از نگاه انقلاب اسلامی هستند و طرح توانمندسازی محلات با اولویت آمارگیری و شناسایی دقیق مشکلات و معضلات محلات از دو سال پیش شروع به کار کرده و درحال فعالیت است.
این مقام مسئول با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درخصوص محرومیت‌زدایی و توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور در محلات کم‌برخوردار، اظهار کرد: در این طرح هر کوچه یک نماینده زیر 30 سال به‌عنوان شهردار کوچه معرفی می‌شود و این شهرداران با برنامه‌ریزی هدایت مالی منابع مالی را به سمت خانواده‌های نیازمند هدایت می‌کنند.
وی ابراز کرد: این طرح برای دفتر مقام معظم رهبری نیز ارسال و به چهار نهاد و رؤسای قوا نیز ابلاغ شد تا وارد مرحله کمک و اقدام شود.
   کانون‌های مساجد کامل‌ترین شبکه فرهنگی در کشور هستند
اقدمی در نشست با غلامرضا فریدونی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استاندار همدان نیز گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بیش از 50 درصد محلات کشور فعال و کامل‌ترین شبکه فرهنگی در کشور هستند.
وی در این نشست با تشریح طرح 2020 مناطق کم‌برخوردار، گفت: راه‌اندازی کمیته فرهنگی طرح توانمندسازی و توسعه 2020 مناطق کم‌برخوردار با دبیری مدیر ستاد کانون‌های مساجد و ریاست استاندار در استان‌ها انجام می‌شود.
دبیر کمیته فرهنگی طرح توانمندسازی و توسعه 2020 محلات کمتربرخوردار کشور به کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات اشاره و اظهار کرد: توانمندسازی افراد در محلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف طرح 2020 محلات کم‌برخوردار است.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استاندار همدان نیز در این نشست گفت: طرح توانمندسازی محلات کم‌برخوردار طرحی با هدف خدمت‌رسانی به مناطق محروم در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی و آموزشی است.
غلامرضا فریدونی به دوری از موازی‌کاری در این طرح با سایر دستگاه‌های فرهنگی استان اشاره کرد و افزود: رصد وضعیت موجود استان برای برنامه‌ریزی و رسیدن به اهداف این طرح ضرورت دارد تا موازی‌کاری موجب هدررفت بیت‌المال نشود.
وی با بیان اینکه حوزه اجتماعی و فرهنگی طرح 2020 در استان همدان پیگیری می‌شود، گفت: باید بخشنامه‌های این طرح برای ما ارسال شود تا به‌صورت قانونی و در چهار چوب ابلاغ در استان، پیگیر کار باشیم.
گفتنی است، نشست صمیمی حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی مدیرکل آموزش و پژوهش ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، میلاد اقدمی دبیر کمیته فرهنگی طرح توسعه و توانمندسازی 2020 محله کم‌برخوردار کشور و حجت‌الاسلام علی عزیزی سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز برگزار شد.

شناسه خبر 69198