شناسه خبر:69155
1402/2/27 08:42:49

سپهرغرب، گروه خبر - محبوبه اکبری: شهردار ملایر با اشاره به اینکه افتتاح مینی‌ورلد اولویت شهرداری ملایر در سال جاری است، گفت: پارک مینی‌ورلد ملایر یکی از شاخص‌ترین جاذبه‌های گردشگری در غرب ایران است.

مجید فرجی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار سپهرغرب به افزایش قیمت مسکن اشاره کرد و افزود: انگیزه برای ساخت‌وساز غیر مجاز افزایش یافته که در اقدامی مبنای تخلف که ارزش معاملاتی تبصره صد است، به شورا ارسال شده تا نرخ جریمه به‌روز باشد که بتوان از ساخت‌وسازهای غیر مجاز جلوگیری کرد.
فرجی با اشاره به خدماتی که در سال جاری به شهروندان ارائه خواهد شد، گفت: پروژه‌های عمرانی از عبورومرور در معابر تا جداول و آسفالت، با تلاش پیگیری می‌شوند.
این مقام مسئول با اشاره به ذخیره قابل توجه قیر در ملایر، ابراز کرد: به کمک دولت مقادیر زیادی قیر ذخیره شده است، همچنین تعمیرات و نگهداری کارخانه آسفالت صورت گرفته؛ علاوه‌بر آن مصالح مورد نیاز این کارخانه اعم از شن و ماسه تهیه و دپو شده است.
وی با تأکید بر اینکه کیفیت در نمای شهر بسیار حائز اهمیت است، ابراز کرد: برای جداول شهری و کف‌پوش‌ها دستگاهی خریداری شده که هنوز به دست ما نرسیده است؛ این دستگاه تا 30 روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد که درصورت استفاده از آن از مصالح با کیفیت بهتری بهره برده می‌شود.
شهردار ملایر با تأکید بر اینکه در بحث مدیریت منطقه‌بندی صورت گرفته، گفت: منطقه‌بندی باعث می‌شود بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم و لکه‌گیری بیشتری صورت گیرد که درنهایت باعث افزایش طول عمر آسفالت‌ها خواهد شد.
فرجی با بیان اینکه پارک مینی‌ورلد ملایر یکی از شاخص‌ترین جاذبه‌های گردشگری در غرب ایران است، افزود: اِلمان‌ها و برق‌رسانی این پروژه به اتمام رسیده و یکی از اولویت‌های شهرداری افتتاح مینی‌ورلد در سال جاری است.
وی تکمیل پروژه تجاری بهارستان و سرای محله در محله زرینی که جزء محلات کم‌برخوردار است را از دیگر پروژه‌های عمرانی برشمرد و گفت: در سرای محله کار را تازه شروع کردیم و درحال حاضر فعالیت در طبقه دوم این واحد عمرانی را در دستور کار داریم.
این مقام مسئول ساخت ایستگاه جدید آتش‌نشانی در شرق یا شمال شرق ملایر را یکی از برنامه‌های 1402 معرفی کرد و افزود: آتش‌نشانی در سطح شهر در نیمه شرقی با کمبود مواجه است؛ برای این مهم هم‌اکنون درحال برگزاری مناقصه هستیم.
وی ابراز کرد: سرای محله در شهرک ولیعصر مجموعه‌ای فرهنگی است که شامل کتابخانه و حسینیه بوده و مراحل پایانی را طی می‌کند.
فرجی یکی از معضلات عمرانی را پروژه نیمه‌کاره هتل در پارک سیفیه ملایر دانست و گفت: در طراحی اولیه این هتل بازنگری انجام شده و دو طبقه آن در طرح جدید حذف شده و در مرحله طراحی قرار دارد.
شهردار ملایر کانال هدایت آب‌های سطحی در غرب ملایر را یکی از معضلات برشمرد و افزود: عمده آب‌های سطحی به غرب ملایر منتهی می‌شود و چون شیب طبیعی زمین در این محل کم است، به معضل تجمع آب‌ها برخورد کردیم؛ کانالی در این محل تعبیه شده که کار دیواره‌های آن انجام شده و تکمیل دال‌های کانال در دست اجرا است.
وی ادامه داد: کانال آب‌های سطحی که طول آن دو کیلومتر است، به موازات همین کانال به فاصله یک‌هزار متر پایین‌تر ایجاد شده و در مرحله تعیین پیمانکار است.
شهردار ملایر پروژه‌های مختلف دیگر را سامان‌دهی گلزار شمس‌آباد و تکمیل اِلمان خلبان در ورودی شهر از سمت اراک بیان کرد.
فرجی با بیان اینکه در حوزه شهرسازی برای استقرار شهرداری الکترونیک پیش‌نیازهایی لازم بود اجرا شود، گفت: یکی از این اقدامات و درحقیقت مهم‌ترین آن‌ها ممیزی شهر بود که انجام شد و سه بانک اطلاعاتی سنتی یا نیمه‌سنتی شامل اصناف، نوسازی و شهرسازی داشتیم که همگی تجمیع شدند و زیرساخت شهرداری الکترونیک تاحدودی فراهم شده است.
وی ادامه داد: پلاک‌کوبی هوشمند شامل کد پستی و شهری در سطح شهر هم‌زمان توسط یک پیمانکار درحال انجام است و در بخش برون‌سپاری تبلیغات گسترده انجام شده تا افرادی که می‌خواهند به‌صورت شهروندسپاری خدمات شهری و نوسازی را پرداخت کنند، به شکل الکترونیک این کار را انجام دهند.
شهردار ملایر با بیان اینکه برون‌سپاری با دفترخانه‌ها در دست اقدام است، گفت: افراد برای استعلام نیاز به مراجعه حضوری ندارند و به‌صورت الکترونیکی و مجازی می‌توانند کارهای خود را انجام دهند.
وی استفاده از دفاتر پیشخوان و دفاتری که خدمات شهرداری را ارائه می‌دهند، نصب دوربین‌های نظارتی و توسعه نرم‌افزاری و سخت افزاری آن‌ها در حوزه ترافیک را از دیگر اقدامات برشمرد و ابراز کرد: استفاده از فناوری‌های جدید در ارائه خدمات شهری را در دستور کار داریم، همچنین نصب باسکول، جی‌پی‌اس و دوربین‌ها درحال انجام است.
شهردار ملایر تکمیل سیستم‌های آبیاری تحت فشار را یکی دیگر از اقدامات بیان کرد و گفت: در پارک‌های جدید و فضای سبزها آبیاری تحت فشار را در دستور کار داریم و یکی از کارهای عمده مجتمع تجاری اداری در بلوار کریم‌خان است که امسال تأسیسات آن انجام می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه توسعه ناوگان حمل‌ونقل را داریم، افزود: در سال جاری دو اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل اضافه شده است.

شناسه خبر 69155