شناسه خبر:69095
1402/2/25 08:51:24

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد از ثبت حمام قدیمی روستای کمک‌سفلی در فهرست آثار ملی کشور به‌عنوان بنای واجد ارزش خبر داد.

کامران اکبری‌شایگان اظهار کرد: حمام کمک‌سفلی مربوط به اوایل دوران قاجاریه به‌عنوان آخرین حمام فعال شهرستان اسدآباد به‌شمار می‌رود که تا سال 94 فعال بوده و اهالی این روستا از آن استفاده داشته‌اند.
وی با اشاره به مرمت و بازسازی اضطراری این بنای قدیمی در سال گذشته، افزود: در سال گذشته نسبت به مرمت و بازسازی اضطراری این حمام قدیمی شامل عملیات خاک‌برداری پشت بام حمام به‌منظور سبک‌سازی سقف، پالومه و عایق‌کاری پشت بام برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به سقف، نصب نورگیرهای جدید حمام و نیز اندود و بندکشی بدنه بیرونی بنا و مرمت قسمت تخریب‌شده پشت بام راهرو ورودی بنا و علاوه‌بر آن جمع‌آوری آب‌های سطحی اطراف حمام با اعتباری افزون‌بر 150 میلیون تومان اقدام شد.
اکبری‌شایگان با اشاره به پیشرفت فیزیکی 40 درصدی مرمت حمام کمک‌سفلی، خاطرنشان کرد: درحال حاضر فضای بیرونی این حمام قدیمی مرمت و بازسازی اضطراری شده و تنها مرمت داخلی آن باقی مانده است که با تخصیص اعتبار مورد نیاز ادامه مرمت و بازسازی اضطراری نیز انجام خواهد شد. با اتمام و تکمیل صددرصدی مرمت و بازسازی بنا، این حمام قدیمی به‌عنوان فرهنگ‌سرا و یا کتابخانه روستا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شناسه خبر 69095