شناسه خبر:69090
1402/2/25 08:46:48
مدیرعامل نیروگاه شهیدمفتح خبر داد:

آمادگی کامل نیروگاه شهیدمفتح برای اوج مصرف تابستان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل نیروگاه شهیدمفتح با بیان اینکه نیروگاه وارد دهه چهارم عمر خود شده اما توان تولیدی آن مثل روزهای نخست است، گفت: نیروگاه شهیدمفتح برای اوج مصرف تابستان آمادگی کامل دارد؛ سهم نیروگاه شهیدمفتح از ظرفیت منصوبه حدود یک‌وهفت‌دهم تا دو درصد است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهیدمفتح، عبدالمجید دیناروند با بیان اینکه نیروگاه با تعمیرات خاص خود پنج تا هفت درصد سهم تولید انرژی اوج بار را عهده‌دار بوده که نشان‌دهنده بهره‌برداری و تعمیرات خوب و تخصصی است، ابراز کرد: نیروگاه فصل بهره‌برداری و تعمیرات دارد.
وی با بیان اینکه در فصل بهره‌برداری تابستان به‌دلیل افزایش مصرف برق به‌خصوص در بخش کشاورزی و برای وسایل سرمایشی افزایش مصرف حامل‌های انرژی را داریم، گفت: در زمستان نیز به‌دلیل شرایط سوخت برخی نیروگاه‌ها وارد اوج تولید خود می‌شوند که نیروگاه شهیدمفتح هم ازجمله آن‌ها است.
دیناروند با اشاره به اینکه بعد از تابستان وارد فصل تعمیرات می‌شویم چراکه کارکرد نیروگاه به این صورت است که پس از هر 40 هزار کارکرد تعمیرات باید انجام شود، افزود: هرسال یک اورهال توسط همکاران تعمیراتی انجام می‌شود و در این اورهال تک‌تک اجزا بررسی می‌شود تا واحد درنهایت مانند روز اول تولید انرژی داشته باشد.
مدیرعامل نیروگاه شهیدمفتح با بیان اینکه فرآیند اورهال 90 روز طول می‌کشد و به همین منظور سایر واحدها هم 20 تا 30 روز از مدار خارج می‌شوند، گفت: خروج از مدار در راستای خدمت‌رسانی بهتر صورت می‌گیرد تا بررسی‌ها انجام شود و در هنگام فعالیت بدون خروج اضطراری، تولید انرژی صورت گیرد.
دیناروند با یادآوری اینکه یک فصل پُرکار تعمیراتی از پاییز گذشته شروع شد و تا چند روز پیش ادامه داشت، افزود: نیروگاه شهیدمفتح آمادگی کامل تولید انرژی برای اوج مصرف فصل تابستان را دارد و با ظرفیت یک‌هزار مگاوات تولید انرژی پای کار است.
وی با بیان اینکه تولید انرژی آسان نیست و با هزینه‌های سنگین انجام می‌شود و قیمت واقعی برق چیزی نیست که از مشترکان می‌گیرند، گفت: باید رعایت الگوی مصرف مد نظر باشد.
این مقام مسئول با تأکید بر اینکه باید به اندازه و به‌موقع مصرف کنیم و مصرف آگاهانه برق را مد نظر قرار دهیم، اظهار کرد: مدیریت زمان اوج بار باید مورد توجه باشد و از وسایل پُرمصرف انرژی در این ساعت‌ها استفاده نکنیم.
وی با بیان اینکه با تغییر در الگوی زندگی مخاطبین همراهی با شبکه برق ممکن است و باید از نعمت برق به‌درستی استفاده کرد، گفت: باید اجازه دهیم همه به‌صورت مساوی از این نعمت بهره‌مند شوند.
دیناروند با تأکید بر اینکه اورهال فرآیندی کاملاً مهندسی است و آخرین اورهال در نیروگاه شهیدمفتح با توان کارکنان بومی انجام شد و هیچ پیمانکار خارجی برای انجام این فرآیند حضور نداشت، ابراز کرد: این اقدام از بزرگ‌ترین موفقیت‌ها بود.
وی با تأکید بر اینکه اگر از نیروی دلسوز استفاده شود عمر قطعات بالا می‌رود و کیفیت کار بهتر خواهد بود، گفت: اورهال انجام‌شده از باکیفیت‌ترین اقدامات صورت‌گرفته است.
دیناروند با یادآوری اینکه ایران مقام دهم صنعت برق را در جهان دارد و بیش از 99 درصد قطعات صنعت برق کشور در داخل ساخته می‌شود، اذعان کرد: طبق دستورالعمل‌های فعلی می‌توان دانشجویان نخبه استان را جذب کرد که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه آنچه عنوان شده، ما را در پیشبرد اهداف کمک کنند.

شناسه خبر 69090