شناسه خبر:69030
1402/2/24 00:20:17

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان از تدوین و اجرای 20 عنوان برنامه در هفته جمعیت همدان خبر داد و گفت: رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت با شعار «سهم من از جوانی ایران» و محوریت رشد ازدواج و فرزندآوری در همدان برگزار می‌شود.

فاطمه ستاری‌نوید روز شنبه برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت را در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برشمرد و اظهار کرد: شاخص‌های خانواده، مدیران، رسانه، نخبگان، دستگاه‌های حاکمیتی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد در این رویداد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی فرزندآوری و جوانی جمعیت را ضرورت و اولویت‌ کشور دانست و افزود: فرهنگ‌سازی و اقناع افکار عمومی با استفاده از ظرفیت رسانه، افزایش مشوق‌های ازدواج و توسعه خدمات درمان ناباروری، لازمه تحقق این راهبرد است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت: هفته آخر اردیبهشت‌ماه منتهی به روز ملی جمعیت مصادف با سی‌ام اردیبهشت‌ماه، سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری در سال 1393، هفته جمعیت نام‌گذاری شده است.

ستاری‌نوید افزود: بر همین اساس با برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت از برگزیدگان آن در شاخص‌های مختلف تجلیل خواهد شد تا از این طریق ظرفیت‌های فعال در حوزه جمعیت مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی هدف از برگزاری برنامه‌های هفته جوانی جمعیت را انتقال تجربیات موفق خانواده‌ها در زمینه فرزندآوری با محوریت ترویج ازدواج آسان و رشد فرزندآوری عنوان و اظهار کرد: در این هفته ضمن فضاسازی و تبلیغات محیطی در همه شهرستان‌ها، برنامه‌های متنوع از قبیل پنل‌ها و همایش‌های علمی، نشست‌های تخصصی و نخبگانی، مسابقات عکاسی و نقاشی پیش‌بینی شده است.

دبیر ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت را از محوری‌ترین و مهم‌ترین برنامه‌های این هفته برشمرد و افزود: در این رویداد با دعوت از خانواده‌های همدانی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی برتر در حوزه جایزه ملی جوانی جمعیت تجلیل می‌شود.

ستاری‌نوید یادآور شد: قانون جوانی جمعیت به تمامی دستگاه‌های حاکمیتی متولی تکلیف شده است و در این هفته با مد نظر قرار دادن عناوین روزها و متناسب با شعار هر روز، برنامه‌های اثربخشی در راستای فرهنگ‌سازی با محوریت رشد ازدواج جوانان و فرزندآوری پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: برنامه‌های متعدد و راه‌گشایی توسط نیروهای مردمی، کنشگران خانواده و جمعیت و برخی از سازمان‌های مردم‌نهاد در این هفته اجرا می‌شود.

دبیر ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ابراز امیدواری کرد که مردم فهیم و مسئولیت‌پذیر استان همدان نسبت به مسئله مهم جوانی جمعیت اهتمام ورزیده و با نگاه به اینکه فرزندان سرمایه‌های زندگی هستند، خانواده‌های خود را مستحکم‌تر کنند.

ستاری‌نوید جمعیت را یکی از مؤلفه‌های اصلی اقتدار ملی دانست و افزود: مسئله اصلی در جوانی جمعیت، به فرهنگ و سبک زندگی خانواده‌ها مربوط می‌شود و مسائل اقتصادی در درجه بعدی دارای اهمیت است.

شناسه خبر 69030