شناسه خبر:68893
1402/2/20 09:15:49

سپهرغرب، گروه خبر: معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: دو هزار و 300 هکتار زمین در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن شناسایی شده و آماده برای الحاق به شهر ملایر است.

«سلمان اسماعیلی» روز سه‌شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر جدید بنیاد مسکن شهرستان ملایر اظهار کرد: وسعت کنونی شهر ملایر دو هزار و 200 هکتار است که با الحاق این میزان زمین، وسعت شهر به دو برابر افزایش پیدا می‌کند.
وی افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده برای 490 هکتار از این میزان زمین با مالکان و کشاورزان در منطقه شمالی شهر ملایر توافق شده و کار مابقی نیز درحال انجام است.
فرماندار ویژه ملایر تأکید کرد: چنانچه الحاق زمین صورت گیرد، خدمات به‌سرعت ارائه می‌شود و قطعه‌بندی صورت می‌گیرد و زمین رایگان ویلایی و تسهیلات برای ساخت مسکن به متقاضیان واجد شرایط اعطا می‌شود.
اسماعیلی با بیان اینکه پروژه مذکور در کل تاریخ ملایر بی‌نظیر و جزء موفق‌ترین پروژه‌ها خواهد بود، افزود: در بین شهرهای ایران و شهرستان‌هایی در تراز ملایر، اضافه شدن این وسعت حتی در حد مطالعه هم انجام نشده است.
وی با اشاره به اینکه عمده‌ترین ثبت‌نام‌کنندگان نهضت ملی مسکن در شهرهای همدان و ملایر است، ادامه داد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های مجدانه استاندار همدان، زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای استان ازجمله ملایر تأمین شد و اقدامات به‌خوبی درحال انجام است.
معاون استاندار همدان اجرای طرح نهضت ملی مسکن را یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های مهم دولت سیزدهم دانست و اضافه کرد: بنیاد مسکن متولی اجرای این طرح در شهرهای زیر 25 هزار نفر است.
اسماعیلی همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را از موفق‌ترین موالید انقلاب اسلامی و امام راحل دانست و گفت: خدمات، سازندگی و عمران مجموعه بنیاد مسکن در جای‌جای کشور چشمگیر است.
وی تأکید کرد: به‌واسطه عملکرد خوب بنیاد مسکن در این شهرستان، ملایر در بسیاری از شاخص‌های ملی همچون مقاوم‌سازی، اجرای طرح هادی و بهسازی روستاها بالاتر از میانگین است.
فرماندار ویژه ملایر با قدردانی از عملکرد خوب مجموعه بنیاد مسکن در استان و شهرستان، بیان کرد: «مسعود رضایی»، مدیرکل بنیاد مسکن همدان جزء مدیران موفق استان است و نگاه مثبت استاندار به او و مجموعه بنیاد مسکن، تلاش مجدانه و نقش پُررنگ این نهاد در نهضت ملی مسکن، ستودنی و موجب افتخار است.
اسماعیلی همچنین از زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه «داود سوری» در مدت‌زمان تصدی بنیاد مسکن در این شهرستان قدردانی کرد و گفت: «محمدمهدی عبدالملکی» به‌عنوان مدیر جدید این نهاد، باید با نیروی مضاعف، انگیزه بیشتر و نگاه جدید و تحولی وارد کار شود.
وی با تأکید بر اینکه با وفاق و همدلی بیشتر باید برای ارائه خدمات مطلوب به مردم تلاش کنیم، اظهار کرد: شهرستان ملایر 208 روستای دارای سکنه دارد که بسیاری از این روستاها در مأموریت بنیاد مسکن است و باید در انجام اقدامات و ارائه خدمات به مردم، پیشتاز باشد.
در این آیین از زحمات و تلاش‌های چندساله «داود سوری» تقدیر و «محمدمهدی عبدالملکی» به‌عنوان مدیر جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ملایر معرفی شد.

شناسه خبر 68893