شناسه خبر:68888
1402/2/20 09:11:39

سپهرغرب، گروه خبر: بخشدار پیرسلمان شهرستان اسدآباد از پرداخت دو میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت اشتغال‌زایی در عرصه کشت موسیر به اهالی روستای گردشگری حبشی طی سال گذشته خبر داد.

محمود فیروزبخت اظهار کرد: در سال گذشته موفق شدیم با همکاری مسئولان شهرستان با پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت زمینه ایجاد اشتغال برای 40 خانوار را با اعتباری افزون‌بر دو میلیارد تومان در عرصه کشت موسیر فراهم کرده و نیز با فعالیت گسترده کارگاه فرآوری موسیر الماس ربیع را در روستای هدف گردشگری حبشی ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه این کارگاه در پهنه کشت، فرآوری و صادرات این محصول در مشتقات مختلف به کشورهای خاورمیانه، آسیا، اروپا و آمریکا ایجاد شده و ارزآوری چشمگیری را برای کشور به‌ همراه داشته است، افزود: درحال حاضر روستای هدف گردشگری حبشی به‌عنوان مرکز و خاستگاه کشت موسیر در کشور معروف است.
فیروزبخت از حضور روستای هدف گردشگری حبشی در نمایشگاه معرفی مشاغل استان همدان خبر داد و گفت: روستای هدف گردشگری حبشی از توابع بخش پیرسلمان توانست با افتخار به‌عنوان غرفه نماینده شهرستان اسدآباد در نمایشگاه ایجاد مشاغل اجتماع‌محور بنیاد برکت استان همدان شرکت کند و این روستا به‌عنوان آزمونه (پایلوت) کشت و فرآوری محصول کشاورزی موسیر در کشور معرفی شد و مورد بازدید علاقه‌مندان قرار گرفت.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری اردوی جهادی دامپزشکی اسدآباد در روستای ماوا از توابع بخش پیرسلمان، تصریح کرد: طرح اردوی جهادی دامپزشکی اسدآباد با هدف اجرای برنامه ویزیت، واکسیناسیون، سم‌پاشی، تجویز و تزریق دارو به همت مدیریت و همکاران دامپزشکی اسدآباد و با همکاری حوزه سپاه بخش پیرسلمان و بسیج سازندگی استان همدان به‌صورت خدمات‌رسانی رایگان در مناطق محروم در روستای ماوا انجام شد.
فیروزبخت بیان کرد: با اجرای این طرح بزرگ به‌منظور خدمات‌رسانی بیشتر به دامداران روستای ماوا، اماکن نگهداری دام و نیز یک‌هزار و 100 رأس دام سبک و سنگین توسط دامپزشکان و کارشناسان دامپزشکی شهرستان اسدآباد به‌صورت رایگان مورد بازدید و بررسی قرار گرفتند و موارد لازم برای کاهش امراض و افزایش تولیدات گوشتی این روستا مطرح شد.

شناسه خبر 68888