شناسه خبر:68883
1402/2/20 08:44:00
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خبر داد:

انعقاد تفاهم‌نامه 750 میلیاردی با وزارت نیرو برای 200 روستا

سپهرغرب، گروه خبر: مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: در سال 1402 با وزارت نیرو قرارداد 750 میلیاردی برای 200 روستا بسته شده است.

سرهنگ علی قره‌باغی صبح روز گذشته در جمع خبرنگاران ابراز کرد: دولت اصلاحات آخرین میخ تابوت جهاد سازندگی را کوبید و جهاد را به‌نام جهاد ذبح کردند؛ همان‌هایی که یک نهاد مردمی را تبدیل به یک مجموعه نظارتی دولتی دیوان‌سالار کردند تا بودجه‌های هنگفت دریافت کنند.
وی با تأکید بر اینکه فعالیت جهاد سازندگی و بنیاد مسکن موازی‌کاری نیست، گفت: ما به‌هیچ‌وجه با بنیاد مسکن موازی‌کاری نداریم؛ بنیاد متولی ساخت مسکن روستایی است و ما همکار نهاد انقلابی بنیاد مسکن هستیم.
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه ویژگی بسیج سازندگی حرکت‌های جهادی است، افزود: شورونشاط جوانان بسیجی برای زدودن فقر و محرومیت روستاها و مناطق دورافتاده بی‌نظیر است.
وی با بیان اینکه بعضی‌ها به‌ظاهر محروم نیستند اما در باطن محروم از انفاق و کمک هستند، گفت: این افراد جهادی پای کار می‌آیند تا بتوانند به محرومان خدمت کنند.
قره‌باغی ادامه داد: شناسایی افراد محروم به‌عهده کمیته امداد بوده و نظارت بر ساخت به‌عهده بنیاد مسکن است؛ در مورد اجرا هم باید بگویم اگر مردم خود بسازند، بهتر بوده، اما اگر توانایی نداشته باشند، بسیج سازندگی اقدام می‌کند.
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: گروه جهادی اگر توانایی ساخت صفر تا صد ساخت منزل مسکونی را نداشته باشد، در کنار بسیج سازندگی قرار می‌گیرد و به ساخت کمک می‌کند.
این مقام مسئول افزود: افق بسیج سازندگی در حوزه عمرانی بسیار متفاوت است و هر اقدامی در بخش خاص خود قرار می‌گیرد که خوشبختانه در حوزه ساخت تاکنون احداث 800 واحد مسکونی را در دست داشته‌ایم و از زمان‌بندی بسیار جلو هستیم؛ چراکه 514 واحد ساخته شده و در 14 اسفندماه تحویل داده شده است و مابقی در دهه فجر تحویل داده می‌شود.
   جهاد آب‌رسانی به 160 روستا
وی ادامه داد: در جهاد آب‌رسانی 46 درصد از زمان‌بندی جلو هستیم و به 160 روستا با جمعیت 154 هزار نفر آب‌رسانی می‌شود.
قره‌باغی بیان کرد: 75 درصد پیشرفت فیزیکی مخازن آب را در استان داریم و حدود 37 درصد توانسته‌ایم از اعتبارات کشوری تخصیص دریافت کنیم؛ درحالی که کار را تا 50 درصد تمام‌شده تحویل داده‌ایم.
   فعالیت 450 گروه جهادی ویژه و فعال در استان
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه در استان همدان یک‌هزار و 900 گروه جهادی فعالیت دارند، گفت: حدود 450 گروه جهادی فعال و ویژه هستند که هر لحظه آماده خدمت‌رسانی بوده و شناسنامه دارند.
وی با تأکید بر استحکام ساختمان‌های بناشده، اذعان کرد: استحکام و آیین‌نامه در تمام بناها رعایت و اجرا می‌شود؛ به‌عنوان مثال در روستای برفیان ساختمان را تمام‌بتن ساختیم، هرچند هزینه 45 درصد افزایش یافت، اما به‌لحاظ استحکام بی‌نظیر است.
قره‌باغی با بیان اینکه بسیج سازندگی مسکن را متری چهار میلیون تومان قرارداد می‌بندد، گفت: در تویسرکان 15 مورد ساختیم که برای استحکام بنا می‌توان بازدید کرد؛ سازه تمام‌بتن، گازکشی کامل، شیرآلات نصب و کف سرامیک است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در پایان گفت: در سال 1402 با وزارت نیرو قرارداد 750 میلیاردی برای 200 روستا بسته شده است.

شناسه خبر 68883