شناسه خبر:68773
1402/2/18 08:16:21

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان همدان از آماده افتتاح بودن و کلنگ‌زنی پنج پروژه مهم و اثرگذار در همدان خبر داد و گفت: «شهرک صنفی» و «تصفیه‌خانه مهاجران» جزء این پروژه‌ها هستند.

مسلم مخفی با بیان اینکه پنج پروژه مهم و اثرگذار در همدان آماده افتتاح و کلنگ‌زنی است، اظهار کرد: نخستین پروژه آماده بهره‌برداری شهرک صنفی بوعلی دو است، پروژه‌ای که با 450 واحد تجاری و اعتباری بالغ‌بر 10 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه همدان قبلاً هم به‌عنوان مرکزیت توزیع کالا و خدمات در غرب کشور مطرح بوده که با افتتاح این پروژه موضوع تثبیت می‌شود، گفت: فعالیت این پروژه برای استان آورده خوبی خواهد داشت.
فرماندار همدان با بیان اینکه آماده افتتاح بیمارستان اکباتان با ظرفیت 270 تخت هستیم، عنوان کرد: 350 میلیارد تومان برای اقدامات عمرانی این پروژه هزینه شده و 50 میلیارد تومان نیز صرف تجهیزات آن شده است.
وی تصریح کرد: این بیمارستان بیش از 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تقریباً آماده افتتاح بوده که کمی از کارها نظیر محوطه‌سازی باقی مانده است.
مخفی افزود: تصفیه‌خانه مهاجران نیز به‌زودی آماده افتتاح خواهد شد که در انتقال آب از سد تالوار به همدان نقش مهمی دارد و باعث می‌شود آب بیشتری به همدان منتقل شود.
وی با تأکید بر اینکه دو پروژه بزرگ نیز در این شهرستان آماده کلنگ‌زنی است، عنوان کرد: 13 هکتار زمین جنب باغ میوه برای احداث بیمارستان یک‌هزار تختخوابی اختصاص داده شده و آماده کلنگ‌زنی است.
فرماندار همدان گفت: ساخت این بیمارستان در شهرستان همدان در حوزه گردشگری سلامت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در غرب کشور مؤثر خواهد بود‌.
وی تصریح کرد: 140 هکتار زمین نیز برای ساخت 10 هزار و 800 واحد مسکونی نهضت ملی در اراضی باغ میوه آماده است که کارهای اولیه آن انجام شده و می‌شود برای کلنگ‌زنی آن برنامه‌ریزی کرد.
مخفی با تأکید بر اینکه آماده افتتاح و کلنگ‌زنی این پروژه‌ها هستیم و به تشخیص استاندار و در برنامه‌ها و مناسبت‌های پیش رو این اقدام انجام خواهد شد، گفت: غیر از آن‌ها نیز پروژه‌هایی در شهرستان همدان تعریف شده که به‌ترتیب آماده افتتاح خواهند شد و درمجموع برنامه ما این است که آن‌ها را امسال به بهره‌برداری برسانیم.

شناسه خبر 68773