شناسه خبر:68740
1402/2/17 00:38:40

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار مریوان با اشاره به محرومیت‌ها و کمبودهای این شهرستان در زمینه‌های فضای آموزشی، مسکن روستایی، آب و فاضلاب و بهداشت و درمان، خواستار اقدامات محرومیت‌زدایی و توسعه‌ای بنیاد علوی در این شهرستان شد.

اسماعیل احمدی در جلسه با مدیرعامل بنیاد علوی از حضور اعضای اصلی این بنیاد در شهرستان مریوان تشکر کرد و اظهار کرد: بنیاد علوی مهم‌تر از بحث عمران و آبادانی، حامل فرهنگ تلاش گروهی و مردمی است، همانطور که می‌دانیم اگرم ا تلاش بکنیم خداوند هم کمک خواهد کرد.

وی افزود: ما با تمام توان خود حامی و یاریگر فعالیت‌های بنیاد علوی هستیم و هر جا نیاز باشد، پشتیبانی خواهیم کرد.

فرماندار مریوان با اشاره به وضعیت نامناسب و حتی غیرقابل استفاده بودن بعضی از مدارس شهرستان اذعان کرد: 25 مدرسه توسط سازمان نوسازی مداری استان کردستان شناسایی شده که می‌بایست تخلیه شوند اما به‌دلیل کمبود فضای آموزشی مجبور به ادامه فعالیت شده‌اند.

احمدی از وجود تهدید بحران در حوزه مسکن روستایی شهرستان مریوان خبر داد و تصریح کرد: بسیاری از واحدهای مسکن روستایی ناایمن هستند و به محض وقوع زلزله مشکلات زیادی پیش می‌آید، لذا اگر برای حل این مهم دست به کار نشویم آثار و عواقب غیرقابل جبرانی در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه مریوان سابقه درخشانی در ورزش فوتبال دارد اما فاقد زمین فوتبال استاندارد است افزود: کمبود فضاهای ورزشی و تفریحی در شهرها و روستاهای این شهرستان موجب کاهش نشاط اجتماعی شده و در نتیجه شاهد معضل‌های اجتماعی هستیم.

فرماندار مریوان در بخش دیگری از سخنان خود به کمبودها و مشکلات در حوزه‌های مسکن، دامداری، راه روستایی، وضعیت نامناسب خوابگاه شبانه‌روزی، آب، فاضلاب و پسماند، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و اشتغال پرداخت و ابراز امیدواری کرد، با کمک و حمایت بنیاد علوی بخش عمده‌ای از مشکلات این حوزه‌ها برطرف شود و ما چهره توسعه‌یافته‌تری از منطقه را شاهد باشیم.

شناسه خبر 68740