شناسه خبر:68695
1402/2/16 10:46:27

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام با اشاره به اینکه زیرساخت‌های مورد نیاز در ناحیه صنفی ایلام بویژه برای حضور صنوف آلاینده فراهم است، گفت: مجوز احداث برای 55 واحد کارگاهی در ناحیه صنفی ایلام صادر شده است.

موسی حاتمی روز پنجشنبه اظهار کرد: تاکنون واحدهایی از صنف‌های جوشکاری، کابینت فلزی، کانال کولر، درب و پنجره آلومینیومی، درب و پنجره upvc، درودگر (نجار، mdf) با حضور در شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای استقرار در این ناحیه صنفی ثبت نام کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه 470 واحد صنفی در این ناحیه پیش‌بینی شده که از این تعداد تاکنون 270 قرارداد منعقد و در حال تحویل زمین است، افزود: ناحیه صنفی ایلام به مساحت 13 هکتار به بهره برداری رسیده که هفت هکتار آن زمین صنفی و قابل واگذاری می‌باشد و از این میزان، 4.5 هکتار به متقاضیان واگذار شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام با بیان اینکه در ناحیه صنفی ایلام پروژه‌های شبکه توزیع برق و روشنایی، شبکه توزیع آب و شبکه توزیع گاز با اعتباری بیش از 150 میلیارد ریال اجرا و به بهره‌برداری رسیده است، یادآور شد: احداث دو سوله کارگاهی در حال اجراست و پروژه خط انتقال برق به طول هفت کیلومتر نیز جزو برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال جاری است.
حاتمی تأکید کرد: این شرکت به‌عنوان متولی تأمین زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، زیرساخت‌های لازم برای استقرار واحدهای صنفی به‌صورت 100 درصدی فراهم کرده است.
وی با اشاره به اینکه پس از تکمیل ظرفیت این ناحیه صنفی، بلافاصله عملیات آسفالت معابر نیز انجام خواهد شد، اضافه کرد: انتقال صنوف آلاینده و مزاحم باعث ارتقاء سیمای شهر، ایجاد کارگاه‌های تخصصی، تسهیل در کسب و کار و توجه جدی و زیربنایی به بهداشت عمومی، صنفی و اجتماعی می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام تأکید کرد: مزیت انتقال صنوف مزاحم و آلاینده به شهرک‌های صنفی علاوه بر بازگشت آرامش به شهر و زیباسازی آن، موجب روان سازی ترافیک، کاهش حجم مراجعات روزمره مردم به مرکز شهر و نقاط پرتردد می‌شود.
ناحیه صنفی ایلام به مساحت 13 هکتار در کیلومتر پنج جاده‌ایلام- دره‌شهر واقع شده است.

شناسه خبر 68695