شناسه خبر:68643
1402/2/14 09:18:43

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: 13 میلیارد ریال هزینه‌هایی درمانی از زمان اجرای طرح پوشش زوج‌های نابارور در این استان به بیمه‌شدگان پرداخت شده است.

دکتر نورالدین رحیمی روز چهارشنبه با بیان اینکه هدف سازمان بیمه سلامت در حمایت از زوج‌های نابارور، حمایت مالی و پوشش خدمات توسط سازمان، افزایش رضایت‌مندی بیمه شدگان است، اظهار کرد: فرآیند ارائه خدمت کمک باروری در سطوح مختلف، تسهیل فرآیند دسترسی به این خدمات برای بیماران در افزایش نرخ رشد جمعیت و عملیاتی شدن سیاست‌های جمعیتی بالادستی است.
وی با اشاره به اینکه برقراری و دسترسی عادلانه به خدمات ناباروری و کاهش پرداخت از جیب مردم برای درمان ناباروری از دیگر اهداف بیمه سلامت است، تأکید کرد: آماده‌سازی نشان مدیریت در سامانه‌های سازمان به‌منظور شناسایی زوج‌های نابارور و پیکربندی مؤسسه در سامانه‌های بیمه سلامت جهت ارائه خدمات کمک ناباروری از برنامه‌های این سازمان است.
مدیرکل بیمه سلامت ایلام افزود: ارسال اسناد به سازمان و پیاده‌سازی تعرفه‌های ناباروری در سامانه‌های سازمان جهت جهت خرید خدمات از مراکز طرف قرارداد نمونه‌ای از این اقدامات است.
رحیمی تصریح کرد: با اجرای طرح حمایت از زوج‌های نابارور در استان از سال گذشته تاکنون هفت هزار و 140 مرتبه به بخش بستری سرپایی و خسارات اداره کل بیمه مراجعه شده که هزینه‌ای بیش از 13 میلیارد ریال در بر داشته است.
وی اضافه کرد: از این تعداد 6 هزار و 951 مورد مربوط به نسخه‌نویسی الکترونیکی یا سرپایی بوده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام یادآور شد: بیشترین هزینه‌ها مربوط پرداخت متفرقه و دارو بوده است.

شناسه خبر 68643