شناسه خبر:68541
1402/2/12 09:09:31

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار استان مرکزی گفت: حمایت و سرعت بخشیدن و شتاب دادن به صنایع پیشران و حرکت صنایع در زنجیره ارزش افزوده دو عامل مهم در رشد تولید و حرکت کلی اقتصاد استان است که باید در اولویت قرار بگیرد.

فرزاد مخلص‌الائمه در آیین تجلیل از کارگران و گروه‌های کار و واحدهای نمونه استان مرکزی با بیان اینکه بنای دولت سیزدهم کارجهادی و بدون وقفه است، اظهار کرد: در این دولت تعطیلی و وقفه معنایی دارد و باید تبعیت از این موضوع سرلوحه همه مدیران باشد.
وی با بیان اینکه هیچ مدیری در استان شبانه‌روز و تعطیلی ندارد و باید برای رفع موانع با تمام توان تلاش کرد، افزود: در سال گذشته مدیران استان در راستای حل مشکلات اقتصادی بیش از 700 سفر به شهرستان‌ها انجام دادند که مسئله اصلی این سفرها حل مشکلات حوزه‌های اقتصادی و معیشتی بود.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: در سال گذشته در استان مرکزی 9 نشست کمیسیون کارگری برگزار شد، این نشست‌ها 100 مصوبه داشت و حدود 95 درصد آن نیز اجرایی شد.
مخلص‌الائمه کسب رتبه اول راه‌اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل، رتبه دوم پایش فضای کسب و کار و رتبه دوم در تسهیل و رفع موانع تولید، رتبه اول تنوع صنعتی کشور و... را بخشی از موفقیت‌های استان در سال گذشته برشمرد و ادامه داد: 60 درصد شاغلین در استان قشر کارگر تشکیل می‌دهند و علیرغم صنعتی بودن سال گذشته آرامش در این بخش حاکم بود و هیچ تنشی در واحدهای تولیدی و کارگری روی نداد.
وی اضافه کرد: چهار نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با 22 مصوبه، چهار نشست کارگروه توسعه صادرات با 24 مصوبه، 6 نشست کارگروه تسهیلات اشتغال روستایی با 51 مصوبه، 9 نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری با 94 مصوبه، 18 نشست مرکز خدمات سرمایه‌گذاری با 62 مصوبه، 32 نشست کارگروه تسهیلات بند «الف» تبصره 18 با ‌هزار و 328 مصوبه، 9 نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوص با 96 مصوبه، 111 نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با 227 مصوبه و 21 نشست رونق تولید در سال گذشته در استان برگزار شد.
استاندار استان مرکزی یادآور شد: سال گذشته پایه‌های رشد تولید در استان ایجاد شد تا ضامن امنیت و معیشت کارگران باشد، امروز صنایع استان روی پای خودشان ایستاده اند و امیدواریم شاهد رونق و شکوفایی آن‌ها باشیم.
مخلص‌الائمه گفت: حمایت و سرعت بخشیدن و شتاب دادن به صنایع پیشران و حرکت صنایع در زنجیره ارزش افزوده دو عامل مهم در رشد تولید و حرکت کلی اقتصاد استان است که باید در اولویت قرار بگیرد.

شناسه خبر 68541