شناسه خبر:68339
1402/2/7 09:10:42

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: مردم این استان در ماه مبارک رمضان بیش از 4 میلیارد و 600 میلیون‌ریال در قالب فطریه و کفاره به ادارات بهزیستی و مراکز تحت نظارت بهزیستی استان مرکزی کمک کردند.

دکتر محمود حسین‌آبادی با اعلام این خبر افزود: این اداره کل با کمک مردم استان توانست در پایان ماه مبارک رمضان گام موثری در کمک به جامعه هدف خود بردارد.
وی بیان کرد: این مبالغ برای تامین مایحتاج معلولان شدید و خیلی شدید، جسمی حرکتی، ذهنی که در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند، معلولان بی سرپرست، کمک به کودکان بی سرپرست و بد سرپرست مراکز شبه خانواده و همچنین کمک به خانواده‌های نیازمند که دارای سرپرست خانوار معلول هستند، زنان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، همچنین آسیب دیدگان اجتماعی که به لحاظ درآمدی و مایحتاج ضروری زندگی نیاز به کمک دارند، در اولین فرصت و بنا به تقسیمات جغرافیایی در همان منطقه هزینه خواهد شد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین مبالغ جمع آوری شده از مراکز دولتی به محض نهایی شدن آمار، در کوتاهترین فرصت به حساب خانواره‌های نیازمند واریز می‌شود.
حسین آبادی افزود: فطریه جمع‌آوری‌ شده در هر سال بر اساس موازین و دستورالعمل‌های شرعی در سریع ترین زمان ممکن به نیازمندان واقعی پرداخت می‌شود.
وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و تنگناهای معیشتی خانواده‌های تحت پوشش همچنان نیازمند یاری خیرین استان هستیم.
به گزارش ایسنا، به نقل از بهزیستی استان مرکزی، وی اضافه کرد: مبلغ فطریه جمع آوری شده هر شهرستان نیز به منظور کمک به نیازمندان همان شهرستان و جهت ایجاد مسکن، تعمیر و تجهیز منازل، اشتغال و درمان، تسهیل ازدواج و تامین جهیزیه معلولان و مددجویان و تهیه مواد غذایی خانواده‌های نیازمند هزینه می‌شود.

شناسه خبر 68339