شناسه خبر:68319
1402/2/7 08:43:18
تا پایان اردیبهشت‌ماه 1402 انجام خواهد شد؛

گازسوز شدن رایگان حدود 8000 خودروی عمومی در منطقه همدان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از گازسوز شدن رایگان حدود هشت هزار دستگاه خودروی عمومی با استفاده از تسهیلات وزارت نفت از ابتدای دولت مردمی سیزدهم خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی گفت: از ابتدای طرح تبدیل رایگان خودروهای عمومی تاکسی، وانت‌بار و تاکسی‌های اینترنتی تاکنون مراحل اجرایی طرح برای هفت هزار و 800 دستگاه از این نوع خودروها که واجد شرایط بودند، به پایان رسیده و دوگانه‌سوز شده‌اند.
وی با بیان اینکه هزینه‌ها برای گازسوز کردن خودروها نسبت به ظرفیت مخازن و تجهیزات لازم و نوع خودرو متفاوت است، بیان کرد: هزینه دوگانه‌سوز کردن هر خودرو از 90 تا 180 میلیون ریال متغیر است که وزارت نفت این هزینه را برای خودروهای تاکسی و وانت‌بار با کاربری عمومی تقبل کرده است.
این مقام مسئول ادامه داد: کارشناسان منطقه به‌طور مستمر از 9 کارگاه مجاز تبدیل در استان بازدید و از نزدیک بر روند و نحوه انجام کار نظارت می‌کنند.
وی افزود: تنوع‌بخشی در سبد سوخت دارای مزیت‌های متعددی است و در ادامه سیاست‌های حمایتی وزارت نفت، تمامی هزینه‌های گازسوز کردن خودروهای عمومی (تاکسی و وانت‌بار) و همچنین حدود 80 درصد از بار مالی مورد نیاز برای گازسوز کردن مسافربرهای اینترنتی و آژانس‌ها، رایگان است.
روستایی اظهار کرد: برای هر دو دسته از مشمولان طرح، متقاضیان باید در سامانه اینترنتی GCR.NIOPDC.IR ثبت‌نام کرده، کارگاه مورد نظر خود را انتخاب و پس از دریافت کد رهگیری در صف انتظار قرار گیرند تا به محض اعلام، برای دوگانه‌سوز شدن خودروی خود مراجعه کنند.

شناسه خبر 68319