شناسه خبر:68262
1402/2/6 08:28:14
دبیر اجرایی خانه کارگر همدان:

امنیت شغلی مهم‌ترین خواسته کارگران است

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان گفت: امنیت شغلی، رفاه و تأمین معیشت از مهم‌ترین خواسته‌های جامعه کارگری است و انتظار می‌رود برای تقویت آن‌ها گام‌های اساسی برداشته شود.

چنگیز اصلانی روز سه‌شنبه در آستانه روز کارگر در جمع خبرنگاران نداشتن مسکن و مشکل معیشت را دغدغه نیروی کار در همدان عنوان کرد و ادامه داد: دستمزد کارگران در سال جاری 27 درصد افزایش داشته است، اما این میزان هم نیازهای آن‌ها را برآورده نمی‌کند.
دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با بیان اینکه 130 هزار نیروی کار در استان همدان فعالیت دارند، گفت: 734 هزار بیمه‌شده و 65 هزار بازنشسته در استان همدان وجود دارد که 70 درصد بازنشستگان حداقل حقوق و دستمزد را دریافت می‌کنند.
اصلانی اظهار کرد: 44 هزار نفر عضو خانه کارگر استان همدان هستند که یک‌هزار و 976 نفر سال گذشته در کلاس‌های آموزشی این خانه شرکت کردند و یک‌هزار و 207 نفر موفق به کسب مدرک شدند.
وی گفت: برگزاری آیین تجدید میثاق کارگران با امام راحل (ره)، گردهمایی تجلیل از زنان کارگر، میثاق با آرمان‌های انقلاب و حضور بر سر مزار مطهر شهدای کارگر، نشست مشترک تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، اختتامیه ششمین جشنواره قرآنی جامعه کارگری، راه‌پیمایی روز جهانی کارگر، تقدیر از کارگران نمونه و دیدار کارگران با مقام معظم رهبری، از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در هفته کارگر همدان است.
خانه کارگر استان همدان بیش از 36 هزار عضو فعال دارد؛ پنجم تا 11 اردیبهشت‌‌ماه در تقویم جمهوری اسلامی به‌عنوان هفته کار و کارگر نام‌گذاری شده است.

شناسه خبر 68262