شناسه خبر:68145
1402/2/4 08:27:43

سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: استاندار همدان گفت: یک‌هزار و 500 واحد مسکن مهر در همدان ظرف دو هفته آینده تعیین تکلیف خواهند شد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه شورای تأمین مسکن که با حضور جمعی از مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن شهدای استانداری برگزار شد، با اشاره به گزارش ارائه‌شده از سوی اداره‌ کل راه و شهرسازی مبتنی بر تعیین تکلیف یک‌هزار و 500 واحد مسکن مهر باقی‌مانده در شهرهای مختلف، عنوان کرد: بخشی از این واحدها با توجه به اینکه متقاضی دارد (نظیر شهرستان کبودراهنگ)، در قالب نهضت ملی واگذار می‌شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: بخشی از واحدها نیز متقاضی ندارند که یا سازنده آن‌ها را برمی‌دارد و یا در اختیار مجموعه وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد.
استاندار همدان با تأکید جدی بر لزوم تعیین تکلیف واحدهای مسکن مهر، تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد اقدامات کارشناسی در این خصوص ظرف دو هفته آتی انجام شده و تعیین تکلیف‌ها پایان یابد.
قاسمی‌فرزاد درخصوص واحدهای نهضت ملی مسکن شهر همدان نیز ابراز کرد: با توجه به 10 هزار واحد بارگذاری‌شده در 140 هکتار از اراضی مورد نظر، مقرر شد اقدامات اولیه برای صدور پروانه و همچنین پیگیری‌های لازم از سوی بنیاد مسکن و نظام مهندسی در این راستا انجام شود.
وی با ابراز خرسندی از مذاکره با رؤسای بنیاد مسکن کشور و استان، افزود: مقرر شد بنیاد مسکن ساخت 10 هزار واحد را برعهده گرفته و با فناوری مناسب و به‌روز واحد‌ها را با سرعت و کیفیت بالا در کمترین زمان ممکن ساخته و تحویل دهد که این خبر مسرت‌بخشی است؛ چراکه تا پیش از این بنا بود این واحدها تحت عنوان گروه‌ساخت به متقاضیان تحویل داده شود.
   بنیاد مسکن متعهد شده ظرف دو سال واحد‌ها را تحویل دهد
استاندار همدان ادامه داد: با توجه به اینکه در گروه‌ساخت در هر بلوک به هشت نفر یک قطعه زمین واگذار می‌شد، ممکن بود اشتراک نظر و توافق بین هشت نفر برای نوع و کیفیت ساخت، سخت باشد که با ورود بنیاد مسکن کیفیت ساخت واحدها و مصالح بالا بوده و شکل واحدها در معماری هارمونی مشخصی خواهد داشت و شکل‌گیری یک شهرک زیبا را رقم خواهد زد.
قاسمی‌فرزاد متذکر شد: بنیاد مسکن متعهد شده از زمان آغاز ساخت تا دو سال واحدها را تحویل دهد؛ به این صورت که تعداد دو هزار و 500 نفری که از اقدام ملی مسکن باقی مانده‌اند، در این بخش بارگذاری شوند و هفت هزار و 500 واحد باقی‌مانده نیز با فراخوان، واریز وجه اولیه را انجام دهند تا مطابق با تاریخ واریز وجه اولویت‌بندی شده و مساکن به آن‌ها تحویل داده شود.
   توافقات برای تأمین زمین و حل مسکن ادامه دارد
وی اذعان کرد: علاوه‌بر 140 هکتار مذکور، توافقات اولیه 170 هکتار نیز انجام گرفته که با این سبک و سیاق به سرانجام رسیده، بارگذاری شده و بخشی از مشکل حل خواهد شد. ضمن اینکه توافقات به این بخش‌ها محدود نبوده و درخصوص اراضی پیرامون شهر جورقان نیز ادامه دارد که همه آن‌ها در کنار یکدیگر می‌تواند مشکل مسکن همدان را حل‌وفصل کند.
استاندار همدان با اشاره به ساخت شهرک جدید اکباتانا، اظهار کرد: طی توافق با شرکت عمران پرند که متکفل ساخت این شهر بوده و اعلام آمادگی کرده‌اند، اقدامات لازم در این خصوص انجام و بنا شده اراضی یکپارچه ساخته شود که آن‌هم می‌تواند یک فاز از نهضت ملی را پوشش بدهد.
   اکباتانا با چشم‌انداز الوند
قاسمی‌فرزاد توضیح داد: شهرک اکباتانا ازنظر معماری و شهرسازی با اصول ایرانی- اسلامی بوده و بنا بر این است که چشم‌انداز همه واحدها رو به «الوند» بوده و روکار ساختمان‌ها بسیار شکیل و زیبا باشد. خیابان‌ها و واحد‌ها با بلوار 45 متری به هم متصل شده و با پیاده‌روهای 30 متری و وجود مغازه‌ها و فروشگاه‌ها درمجموع یک شهرک زیبا و درخور شهروندان خواهد بود.

شناسه خبر 68145