شناسه خبر:68087
1402/1/31 09:17:50

دبیر بنیاد علوی هلیلان گفت: امسال از سوی این بنیاد 90 میلیارد ریال برا ارتقای مبلمان شهری در این شهرستان هزینه خواهد شد.

حسین بیگی روز چهارشنبه اظهار کرد: شهرستان هلیلان با توجه به تازه تأسیس بودن و محرومیت انباشته از سالیان گذشته با مشکلات عدیده‌ای روبروست که بنیاد علوی نیز تلاش کرده است در کاهش حجم این نارسایی‌ها گام‌های بلندی بردارد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این شهرستان مبلمان شهری است که به این منظور 40 میلیارد ریال برای احداث بوستان و 22 میلیارد ریال نیز برای بهسازی مزار شهدای گمنام شهرستان امسال هزینه می‌شود.

دبیر بنیاد علوی هلیلان با اشاره به سفر سال گذشته مدیرعامل بنیاد علوی کشور به هلیلان یادآور شد: 50 میلیارد ریال دیگر نیز در این سفر برای بهبود مبلمان شهری شهرستان تخصیص یافت.

بیگی یکی از برنامه‌های بنیاد در شهرستان را اجرای طرح‌های هادی برشمرد و تأکید کرد: سال گذشته 22 میلیارد و 500 میلیون ریال برای اجرای طرح هادی در روستاهای چشمه ماهی و سامان هزینه شد و امسال نیز با همکاری دهیاری‌ها و بخشداری 20 میلیارد ریال دیگر برای سنگفرش و بهسازی معابر 10 روستای شهرستان تخصیص یافته است.

وی کمبود فضاهای ورزشی را از دیگر معضلات شهرستان عنوان کرد و گفت: سال گذشته سه زمین چمن در شهر کهره و روستاهای شیراوند و سرچم به بهره‌برداری رسید و امسال نیز احداث پنج زمین چمن دیگر در دستور کار بنیاد علوی قرار گرفته است.

دبیر بنیاد علوی هلیلان مجموع اعتبار تخصیص یاقته برای احداث فضاهای ورزشی در این شهرستان را برای سال جاری 30 میلیارد ریال اعلام کرد.

شهرستان 15 هزار نفری هلیلان دارای 63 روستا است و سال 98 با مصوبه هیئت دولت از چرداول جدا و به شهرستان ارتقا یافت.

 

شناسه خبر 68087