شناسه خبر:68062
1402/1/30 09:56:08

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: طبق برآوردها و پیش بینی‌ها، انتظار داریم امسال استان کردستان میزبان بیش از 200 هزار نفر از زائران اربعین حسینی باشد.

مهدی رمضانی، امروز در جلسه هماهنگی تأمین زیرساخت‌های لازم اربعین حسینی در سال جاری اظهار کرد: سال گذشته پیش‌بینی شده بود که کردستان پذیرای 10 هزار نفر از زائران خواهد بود که این میزان به 76 هزار زائر افزایش پیدا کرد.
وی افزود: با در نظر گرفتن همه جوانب و طبق برآوردها امسال استان با رشد سه برابری تردد مسافران مواجه خواهد شد که پذیرایی و اسکان بخش زیادی از این زائران نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگی میان دستگاه‌ها است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: در سال گذشته توانستیم با همکاری بسیار خوب دستگاه‌ها یک عملکرد مثبت و قابل قبول به ثبت برسانیم و انتظار داریم این کار با قدرت و مدیریت بهتر تداوم داشته باشد.
رمضانی همچنین بر تأمین بخشی از زیرساخت‌ها و اصلاح مسیر در برخی نقاط تردی تا مرز باشماق تاکید کرد و اظهار کرد: برای اربعین امسال باید برخی از اولویت‌های مسیر تردد زوار بررسی و کارهایی اجرایی و عملیاتی شود تا به نسبت سال قبل شاهد تغییرات محسوس در این رابطه باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به وجه معنوی اربعین و برکات فراوان آن اشاره کرد و گفت: اینکه مرز باشماق برای تردد زوار بازگشایی شده است فرصتی برای استفاده از برکات آن و ایجاد مودت و وحدت بیشتر در میان مردم را فراهم می‌کند که این فرصت را به هیچ وجه نباید از دست داد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه مسئله خدمت به دستگاه امام حسین (ع) را نباید به‌عنوان یک کار روزانه و عادی اداری تلقی کنیم، افزود: دستگاه‌ها و اداراتی که برای آن‌ها مسئولیتی در ایام اربعین تعین شده است باید تلاش کنند اعتبارات مورد نیازخود را از وزارتخانه مربوطه دریافت کنند و از هم اکنون در این خصوص جدیت به خرج دهند تا در روزهای پایانی با مشکل مواجه نشوند.
رمضانی افزود: درست است که برخی از طرح‌ها و پروژه‌ها برای تردد و رفاه بیشتر زائران اجرایی می‌گردد اما آن امکانات و ابنیه‌ها برای استان و استفاده مردم از آن طی سالیان آینده باقی می‌ماند.
وی، با بیان اینکه مرز باشماق یک مرز ترانزیتی و تجاری است و فعالیت این پایانه نباید متوقف شود، خاطرنشان کرد: باید تدابیری اندیشیده شود که در هنگام حضور زائران مسئله ترانزیت و تجارت نیز طبق روال عادی تداوم داشته باشد.
وی در پایان به ارادت همه مسلمین و خصوصاً مردم کردستان به امام حسین (ع) اشاره کرد و یادآور شد: مردم کردستان محب و دوستدار امام حسین هستند و همه به جایگاه رفیع آن امام بزرگوار اذعان دارند و در نتیجه خدمت به زوار را برای خود افتخار بزرگی می‌دانند.

شناسه خبر 68062