شناسه خبر:68055
1402/1/30 09:47:31

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه با اشاره به افتخارآفرینی و کرامت‌سازی انقلاب اسلامی برای ملت ایران، گفت: آنچه که امروز مورد تعریف و تمجید دوستان و دشمنان نظام و مردم ما است این است که ملت ما زیر پرچم انقلاب اسلامی؛ آزاد، مستقل و با کرامت، سرنوشت خودشان را تعیین می‌کنند.

محمد طیب صحرایی روز سه‌شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح استان کرمانشاه که به مناسبت (29 فروردین ماه) روز ارتش جمهوری اسلامی با حضور فرماندهان نیروهای مسلح و مسئولان و اقشار مختلف مردم در بزرگراه امام خمینی (ره) برگزار شد؛ افزود: در طول تاریخ، هیچ ملت و کشوری برای ضعف و ناتوانی خود مورد تعریف و تمجید قرار نگرفته و همواره قدرت، عزت، کرامت و افتخار مورد توجه بشریت بوده است.
وی بیان کرد: مردم ایران در طول تاریخ هزاران ساله خود تجربه کرده اند در هر برهه از زمان ضعف و سستی نشان دادند، دشمنان از شرق و غرب آنها را مورد تهاجم، غارت، دخالت و تحریم قرار داده اند.
صحرایی اظهار کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بویژه در سده‌های اخیر ایران در تاریخ خود متاسفانه، شکست‌ها سخت و زیان باری دیده و پادشاهان بی عرضه آن یکی پس از دیگری میراث کهن این ملت و مردم را به تاراج دادند و قدر ناشناسانه افتخار و عزت این ملت را نادیده گرفتند.
وی در ادامه گفت: اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت وجود ملکوتی حضرت امام (ره) جان فشانی، فداکاری، رشادت و خودگذشتگی شهدا و ایثارگری مرد و زن مسلمان این مرز بوم و در سایه رهبری‌های پیامبرگونه مقام معظم رهبری امروز ایران و ایرانی یکی از پر افتخارترین و عزیزترین مردمان و ملت‌های عالم هستند.
استاندار کرمانشاه اظهار کرد: ما مردم ایران باید روز به روز افتخارآفرینی و کرامت سازی انقلاب اسلامی را قدر بدانیم؛ زیرا آنچه که امروز مورد تعریف و تمجید دوستان و دشمنان نظام و مردم ما است، این است که این نظام و مردم زیر پرچم انقلاب اسلامی آزادند، مستقل اند و با کرامت خودشان سرنوشت خودشان را تعیین می‌کنند و ما این را باید قدر بدانیم و برای این ارزش بزرگ از همه کسانی که آن را ایجاد کردند، قدردانی کنیم.
صحرایی در پایان گفت: امروز به لطف الهی که برای گرامیداشت روز ارتش قهرمان دورهم جمع شده ایم، یاد همه شهدا را گرامی می‌داریم و برای همه نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی که شبانه روز برای تامین امنیت این ملت و مردم تلاش می‌کنند، آرزوی سلامتی و افتخارات روز افزون را داریم.
پیش از رژه این یگان‌ها؛ تیپ ٥٥ هوابرد نیروی زمینی ارتش با کمک بالگردهای هوانیروز عملیات چتربازی را اجرا کردند.
گفتنی است امسال نیز مانند سال گذشته رژه نیروهای مسلح به صورت خودرویی برگزار شد و یگان‌هایی از ارتش، سپاه، فراجا، واکنش سریع نیروی زمینی، واکنش سریع فراجا، یگان ویژه تجهیزات خودرویی مانند جنگ الکترونیک، تانک‌ها، نفربرها و تجهیزات توپخانه‌ای، نفری خود را در این مراسم به نمایش گذاشتند.
اهدای گل توسط نونهالان به سربازان یکی از جلوه ویژه و زیبا مراسم رژه نیروهای مسلح امسال استان کرمانشاه بود.

شناسه خبر 68055