شناسه خبر:68045
1402/1/30 09:27:46

سپهرغرب، گروه خبر: کارشناس اداره‌ کل هواشناسی همدان گفت: در پی افزایش رطوبت و ابرناکی هوا، بارش پراکنده باران و رعد و برق از روز پنجشنبه برخی از مناطق این استان را فرا می‌گیرد.

محمدحسن باقری‌شکیب روز سه‌شنبه افزود: براساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در 24 ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، در ساعت‌های بعدازظهر افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.
وی با بیان اینکه احتمال بارش پراکنده باران در روز جمعه بیشتر است، اظهار کرد: بارش‌ها بسیار پراکنده و کوتاه خواهد بود، به‌طوری که ممکن است در قسمتی از شهر بارش داشته باشیم و در قسمتی دیگر هوا صاف باشد.
باقری‌شکیب با اشاره به اینکه بارش‌های این سامانه بیشتر در نیمه غربی استان است، ادامه داد: در مدت زمان فعالیت این سامانه سرعت وزش باد به‌صورت موقت افزایش می‌یابد.
وی افزود: به‌دلیل فعالیت این سامانه بارشی و ابرناکی آسمان، دمای هوای استان بین دو تا سه درجه سانتی‌گراد خنک می‌شود.
کارشناس اداره‌ کل هواشناسی همدان بیان کرد: در 24 ساعت گذشته اسدآباد و نهاوند با 21 درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و بهار با دو درجه سانتی‌گراد بالای صفر، کمترین دمای استان را داشته‌اند.
باقری‌شکیب اظهار کرد: دمای بیشینه هوای همدان در 24 ساعت گذشته 20 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و دمای کمینه این شهر سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.
آب‌وهوای استان همدان درنتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به‌شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پُربرف‌وباران و تابستان‌های معتدل دارد.

شناسه خبر 68045