شناسه خبر:67995
1402/1/29 09:40:05

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: عملیات اجرایی لکه‌گیری و روکش آسفالت جاده اراک- بروجرد، با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 500 میلیارد ریال آغاز شد.

مهرداد جهانی افزود: با توجه به خرابی‌های موضعی زیاد ایجاد شده در طول مسیر جاده اراک- بروجرد و بر اساس پیگیری‌های انجام شده، عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت سراسری در 2 مسیر رفت و برگشت این بزرگراه از سال گذشته آغاز اما به دلیل شرایط جوی در فصل زمستان متوقف شده بود.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی لکه‌گیری و روکش آسفالت این جاده با مساعد شدن شرایط آب و هوایی و دمای مطلوب برای پخش آسفالت، هم‌اکنون در سه جبهه آغاز شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: اجرای طرح لکه‌گیری و روکش آسفالت جاده اراک- بروجرد، بزرگترین طرح در عرصه نگهداری راه‌های این استان در راستای افزایش رضایتمندی مردم استان مرکزی و کاربران جاده‌ای است.
جهانی اظهار کرد: اعتبار این طرح از محل اعتبارات ملی تامین شده است که این مهم در جریان سفر رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به شهرستان شازند در سال گذشته اختصاص یافت.
وی خاطرنشان کرد: طرح لکه‌گیری و روکش آسفالت بزرگراه اراک- بروجرد، به ارزش یک‌هزار و 500 میلیارد ریال از جمله دستاوردهای مهم و ارزشمند دولت سیزدهم در استان مرکزی است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی افزود: نصب حفاظ میانی بتنی (نیوجرسی)، توسعه روشنایی طولی در مقاطع مه‌گیر، برف‌گیر و کوهستانی طول مسیر، ایجاد ساختمان جدید پاسگاه پلیس‌راه توره، توسعه سامانه‌های هوشمند نظارت تصویری، اصلاح هندسی در نقاط حادثه‌خیز، تعویض گارد ریل‌های آسیب دیده، تعویض صفحات بدون انعکاس تابلوهای ایمنی، ایمن‌سازی نقاط پرتگاهی و افزایش ضریب بخشندگی راه با اجرای شیب شیروانی از دیگر طرح‌هایی است که در طول جاده اراک- بروجرد اجرا می‌شود.
جهانی، ارتقا کیفیت رویه آسفالت و افزایش ایمنی در جاده اراک- سلفچگان را از دیگر برنامه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی عنوان کرد و گفت: اقدامات مختلفی برای افزایش ایمنی در این جاده در دست اجرا است و در آینده نزدیک با پیگیری‌های انجام شده عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت این مسیر نیز آغاز می‌شود.

شناسه خبر 67995