شناسه خبر:67990
1402/1/29 09:33:27

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان ایلام به ماجرای قطع درختان بلوط توسط شرکت مهندسی توسعه گاز ایران در منطقه بانکول ایوان ورود کرد.

بعد از انتشار گزارش‌های خبری متعدد در رسانه‌های مختلف (قطع درختان منطقه «بانکول» ایلام به بهانه استخراج گاز) حالا دادستانی ایلام به این قضیه ورود کرده است.
دادستان ایلام گفت: اخباری مبنی بر قطع درختان بلوط توسط شرکت مهندسی توسعه گاز ایران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که لازم است به منظور بررسی و شفاف‌سازی در این موضوع، یک نسخه از کلیه قراردادها و پیوست‌های زیست‌محیطی مربوط به پیمانکار مذکور، به دادستانی ارائه شود.
عبدالوهاب بخشنده در جلسه‌ای که با موضوع حفاظت از منابع طبیعی استان و منطقه بانکول برگزار شد، اظهار کرد: یکی دیگر از مواردی که در تخریب محیط زیست و درختان بلوط نقش اساسی دارد، استفاده از چوب این درختان در کباب سراها به خصوص در منطقه مهدی آباد و شباب می‌باشد که یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی با همکاری نیروی انتظامی باید به کباب‌سراها ابلاغ نمایند ظرف مدت یک هفته نسبت به گازسوز کردن کبابی‌ها اقدام کنند. در صورت عدم تمکین، با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: باید به دغدغه‌های زیست محیطی مردم در راستای حفاظت از منابع طبیعی توجه شود.
گفتنی است؛ این جلسه به ریاست عبدالوهاب بخشنده دادستان مرکز استان و با حضور مدیرکل منابع طبیعی استان، رئیس منابع طبیعی شهرستان سیروان، نماینده حقوقی منابع طبیعی و یگان حفاظت منابع طبیعی استان در محل دفتر دادستان ایلام برگزار شد.

شناسه خبر 67990