شناسه خبر:67981
1402/1/29 09:21:03

سپهرغرب، گروه خبر: معاون مدیرکل و مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان ملایر از پوشش 71 درصدی دوره‌های سوادآموزی در این شهرستان خبر داد:

مهدی عابدینی‌نیا در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان ملایر از پوشش 71 درصدی حجم ابلاغی دوره‌های نهضت سوادآموزی برای سال تحصیلی جاری از طرف سازمان نهضت سوادآموزی به شهرستان خبر داد و خواستار همراهی ادارات مختلف ازجمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، شبکه بهداشت و درمان و بهزیستی برای شناسایی افراد بی‌سواد و ترویج شرکت در کلاس‌های سوادآموزی شد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه والدین هرچه سریع‌تر برای نوبت‌گیری طرح سنجش نوآموزان اقدام کنند، گفت: از چهار هزار و 200 دانش‌آموز مستعد سنجش در شهرستان، تابه‌حال 937 دانش‌آموز به این مراکز مراجعه و 184 نوآموز نیز در فروردین‌ماه ثبت‌نام کرده‌اند.
وی با اشاره به اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به پیش‌دبستان و دبستان، اظهار کرد: این طرح قبلاً فقط در فصل تابستان اجرا می‌شد، اما با ابتکار وزارت آموزش‌وپرورش درحال حاضر در طول سال انجام می‌شود.
مدیر آموزش‌وپرورش ملایر افزود: والدینی که فرزندانشان متولد نیمه دوم سال 1395 و نیمه اول سال 1396 هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه my.medu.ir نسبت به ثبت‌نام و نوبت‌گیری در نزدیک‌ترین مرکز به محل سکونت خود اقدام کنند و پس از تکمیل اطلاعات و مراحل ثبت‌نام در تاریخ اعلام‌شده به مرکز مربوطه مراجعه کرده و سنجش را انجام دهند.
عابدینی‌نیا به فعالیت دو مرکز سنجش نوآموزان شهرستان اشاره و مطرح کرد: سنجش نوآموزان از 10 بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.
این مقام مسئول با تأکید بر ضرورت برگزاری مراسمی به‌صورت شهرستانی برای تجلیل از مقام آموزگار در هفته بزرگداشت مقام معلم، خواستار کمک و همراهی ادارات مختلف برای سرکشی از مدارس و تکریم معلمان شد.

شناسه خبر 67981