شناسه خبر:67979
1402/1/29 09:18:53

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور آب شهرستان نهاوند گفت: به‌منظور احداث بند انحرافی گبری وارینه و لایروبی و تعمیر دریچه‌های کانال شعبان 17 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان، اکبر دهقانی در نخستین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان نهاوند در سال جاری افزود: برای لایروبی و پاک‌سازی نهر شعبان و تعمیر دریچه‌های معیوب، نزدیک به دو میلیارد و 200 میلیون تومان درنظر گرفته شده است.
دهقانی خاطرنشان کرد: 15 میلیارد تومان نیز به‌منظور احداث بند انحرافی بتنی گبری، وارینه تخصیص داده شده که در مرحله انتخاب پیمانکار است.
وی اظهار کرد: هم‌اینک تقسیم آب در رودهای وراینه و گبری به‌صورت دستی انجام می‌شود که با توجه به اعتبار تخصیص‌یافته و پس از احداث بند بتنی، کنترل بهتر آب صورت می‌گیرد و آب به‌صورت عادلانه‌تر در بین کشاورزان و باغداران تقسیم می‌شود.
دهقانی تصریح کرد: همچنین برای مدیریت بهتر سربندها و نهرهای اصلی رودخانه گاماسیاب، نیاز به به‌کارگیری پیمانکار و تهیه کانکس برای نگهبان است که درصورت تأمین اعتبار، این طرح نیز اجرا خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری تجهیزات آب‌رسانی غیر قانونی و پمپاژ آب‌های سطحی از حریم و بستر رودخانه گاماسیاب و لوله‌های کارگذاشته‌شده در زمین‌های کشاورزی، با صدور دستور قضائی در دستور کار قرار گرفته است و با متخلفین به‌طور قاطع برخورد می‌شود.
مدیر امور آب شهرستان نهاوند گفت: با دستور دادستان شهرستان، در کارگروهی متشکل از مدیریت منابع آب شهرستان، جهاد کشاورزی شهرستان، اداره برق نهاوند و نیروی انتظامی، برق چاه‌های کشاورزی تحت غیر شرب قطع و تجهیزات به‌کار گرفته‌شده در آن‌ها جمع‌آوری می‌شود.
وی افزود: چاه‌های فاقد پروانه بهره‌برداری (فرم یک و فرم پنج) که تعیین تکلیف نشده‌اند نیز پلمب می‌شوند.

شناسه خبر 67979