شناسه خبر:67885
1402/1/27 07:50:38

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان با بیان اینکه هنر شال‌بافی در شهر آرمرده از صنایع‌دستی اصیل و دارای پیشینه تاریخی کهن است، گفت: آرمرده به‌عنوان شهر ملی شال‌بافی می‌تواند محور اصلی توسعه استان باشد.

منصور مهرزاد، امروز شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهر ملی شال‌بافی آرمرده که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستان بانه برگزار شد، اظهار کرد: شهر آرمرده بانه مهم‌ترین مرکز هنر صنعت شال‌بافی در کشور است.

وی افزود: ثبت این شهر به‌عنوان شهر ملی شال‌بافی افقی نو را در برابر مسئولان و هنرمندان منطقه برای تدوین برنامه‌های کارآمد و بهره‌وری بهتر از این هنر فاخر خواهد گشود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان عنوان کرد: تعداد زیادی از استادان برجسته از دیرباز در این شهر به این هنر صنعت بومی پرداخته‌اند و پس از آن‌ها نیز شاگردان و فرزندانشان این راه را ادامه داده‌اند.

مهرزاد توجه به این هنر صنعت را یکی از ظرفیت‌های مهم شهرستان برای رسیدن به توسعه اقتصادی عنوان کرد و گفت: توجه بیشتر و نگاه حمایتی به هنرمندان توانمند این حوزه می‌تواند در سال مهار تورم و رشد تولید، کمک‌حال اقتصاد و اشتغال‌زایی در استان باشد.

وی با بیان اینکه حمایت از فعالان صنایع‌دستی در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: رویکرد این اداره‌کل شناسایی و معرفی ظرفیت‌های ویژه این حوزه با استفاده از فرصت‌ها و بسترهای مختلف است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: امید است با ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در شهرها و روستاهای جهانی و ملی صنایع‌دستی، امکانات بیشتری برای توسعه اقتصادی و رونق تولید در این مناطق فراهم شود.

 

شناسه خبر 67885