شناسه خبر:67792
1402/1/25 15:37:10
نماینده مردم شهرستان شازند در مجلس شورای اسلامی

عملیات ساخت بیمارستان 120 تختخوابی شهر شازند آغاز شد

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم شهرستان شازند در مجلس شورای‌اسلامی گفت: عملیات اجرایی ساخت بیمارستان 120 تختخوابی این شهرستان توسط سهامدار عمده شرکت پتروشیمی شازند (گروه توسعه بانک ملی) آغاز شد.

«محمود احمدی بیغش» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: هزینه ساخت این بیمارستان حدود یک‌هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که با توجه به مصوبه هیئت دولت سیزدهم از سوی شرکت پتروشیمی شازند پرداخت و تجهیز و تامین نیروی انسانی این بیمارستان هم توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: زمین این بیمارستان به وسعت چهار هزار متر مربع تامین شده و امید است با تزریق به هنگام اعتبارات، این بیمارستان در برنامه زمانبندی شده ساخته، تجهیز و در اختیار مردم این خطه قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موضوع ساخت این مرکز درمانی از سال 97 در قالب یک صورتجلسه باقی ماند و هیچ اقدامی از سوی مسئولان امر انجام نگرفت.

احمدی بیغش با بیان اینکه دولت قبل اراده‌ای بر ساخت بیمارستان در شازند نداشت، بیان کرد: با آغاز فعالیت دولت سیزدهم چندین نشست به مسئولان مربوطه و وزیر بهداشت برگزار و موضوع ساخت این بیمارستان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ساخت این بیمارستان 2 سال طول می‌کشد، تاکید کرد: ساخت بیمارستان 120 تختخوابی در شازند، علاوه بر تامین نیاز مردم شهرستان و اتفاقات ناگوار که گاهی در صنایع بزرگ شهرستان شازند پیش می‌آید، بخشی از نیاز درمانی استان‌های لرستان و همدان را نیز پوشش خواهد داد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت سه واحد بزرگ صنعتی تولیدی در این شهرستان و خسارات غیر قابل جبران به روح، روان، جسم و زندگی مردم شهرستان خاطر نشان کرد: با ساخت این بیمارستان 120 تختخوابی می‌توان گفت، برای نخستین بار است که یکی از صنایع شهرستان یک اقدام عام المنفعه در این وسعت انجام می‌دهد تا بخش کوچکی از آلام مردم این شهرستان را جبران کند.

شناسه خبر 67792