شناسه خبر:67649
1402/1/21 09:05:50

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل امور عشایر ایلام گفت: 15 میلیارد ریال حاصل فروش محصولات عشایر استان در تعطیلات نوروزی به مسافران و گردشگران بود.

فرشاد یاسمی گفت: عشایر استان ایلام دارای 9 هزار خانوار و 60 هزار نفر جمعیت و دو میلیون و 500 هزار رأس دام سبک و سنگین است.
وی افزود: بیش از 100 هزار نفر گردشگر در ایام نوروز از غرفه‌های عشایری و سیاه‌چادر‌ها بازدید کردند.
مدیرکل امور عشایر ایلام گفت: تعدادی از این افراد را گردشگران خارجی از کشور‌های اروپایی، چون آلمان و عربی حوزه خلیج فارس تشکیل داده بود.
یاسمی گفت: با توجه به اعلام پلیس مبنی بر اینکه 60 درصد تصادفات در 30 کیلومتری ورودی شهر‌ها و ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی است، این سیاه‌چادر‌ها با هدف استراحت کوتاه‌مدت رانندگان و سرنشینان آن‌ها در مبادی ورودی و خروجی شهر‌های استان دایر شدند.
وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف برپایی این سیاه‌چادر‌ها آشنایی اجمالی مسافران و گردشگران با زندگی سنتی عشایر استان ایلام بود.
مدیرکل امور عشایر ایلام با اشاره به درآمد روزانه هفت تا 10 میلیون تومانی عشایر استان، اظهار کرد: تعاونی‌های عشایری استان از 15 اسفند تا 13 فروردین با برپایی 30 سیاه چادر اقدام به عرضه و فروش محصولات تولیدی عشایر استان کردند.
یاسمی تصریح کرد: 15 میلیارد ریال حاصل فروش محصولات عشایر استان در تعطیلات نوروزی به مسافران و گردشگران بود.
وی افزود: در این مدت محصولاتی، چون روغن حیوانی، تخم مرغ، گیاهان دارویی، غذا‌های محلی، منسوجات و سایر اقلام تولیدی خود را به گردشگران عرضه کردند.

شناسه خبر 67649