شناسه خبر:67540
1402/1/17 10:35:15

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: آزادسازی اراضی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در یک سال گذشته دارای رشد 3 هزار و 460 درصدی بوده تا زمین‌ها به فعالان اقتصادی دارای اهلیت واگذار شود.

علیرضا حیدری تفرشی می‌گوید: فارغ از تعداد قراردادهای منعقده و واحدهای به بهره برداری رسیده صنعتی در سال گذشته که رشد 148 درصدی سرمایه گذاری واحدهای به بهره برداری رسیده را رقم زده است، تکمیل زیرساختهای صنعتی در قالب شهرکها و نواحی صنعتی به عنوان یک ضرورت جدی برای توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: از این رهگذر بالغ بر 3 هزار و 500 میلیارد ریال هزینه در یکسال گذشته برای تکمیل زیرساخت شهرکها و نواحی صنعتی هزینه شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 100 درصدی را داشته است، ضمن اینکه تامین آب و برق و احداث ساختمان آتش نشانی و نیز احداث و تکمیل واحدهای کارگاهی (57 مورد) برخی از شاخص‌های قابل دفاع و جهش یافته در این حوزه می‌باشد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: آزاد سازی اراضی راکد در شهرکها و نواحی صنعتی استان نیز در یک سال گذشته دارای رشد 3 هزار و 460 درصدی بوده است تا از ایجاد رانت و استفاده سوء از اراضی خودداری شود و تلاش برای واگذاری زمین به فعالان اقتصادی دارای اهلیت صورت گرفته باشد.
حیدری تفرشی با بیان اینکه حمایت از تولید و کمک به فعالان این عرصه رویکرد مهم شرکت شهرک‌های صنعتی در راستای تحقق شعار سال محسوب می‌شود، اظهار کرد: مزیت ایجاد شهرک‌های صنعتی جلوگیری از پراکندگی و صرفه جویی در هزینه‌های سرمایه‌گذاری است.

شناسه خبر 67540