شناسه خبر:67527
1402/1/17 10:17:46

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند از بازدید 122 هزار نفر گردشگر از اماکن گردشگری شهرستان نهاوند خبر داد.

محمد احمدی اظهار کرد: از ابتدای سفرهای نوروزی تا پایان نوروز، 122 هزار نفر مسافر و گردشگر از جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، تاریخی و تفریحی شهرستان نهاوند بازدید داشته‌اند که سراب‌های شهرستان بیشترین آمار بازدید را به خود اختصاص داده‌اند.
وی افزود: مراکز گردشگری نهاوند شامل سراب‌های گیان، گاماسیاب و فارسبان، بام نهاوند و موزه‌های شهرستان به‌ترتیب بیشترین بازدیدهای نوروزی مسافران را داشته‌اند.
احمدی ادامه داد: همچنین طی این مدت‌ دو هزار و 700 نفر از مسافران در اقامتگاه‌های رسمی شهرستان شامل هتل‌ها و میهمان‌پذیرها، تأسیسات گردشگری، مدارس، کمپ‌های اسکان موقت و اقامتگاه‌های بومگردی اسکان داشته‌اند.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند با بیان اینکه تعداد زیادی از مسافران نوروزی نیز در منازل اقوام و بستگان خود ساکن بودند، تأکید کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌ها و مهیا کردن امکانات و زیرساخت‌های موجود در شهرستان ظرفیت مناسبی برای اسکان مسافران نوروزی فراهم شد.
وی اضافه کرد: نهاوند ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری مهمی دارد و این شهرستان به شهر سراب‌های خروشان معروف و شناخته شده است که این سراب‌ها ظرفیت‌های بی‌بدیلی برای گردشگری آن محسوب می‌شوند.
احمدی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان به‌ویژه در سراب‌ها انجام شده است که توسعه بیشتر زیرساخت‌های گردشگری و رفع مشکلات آن‌ها، باعث رونق بیشتر گردشگری نهاوند خواهد شد.

شناسه خبر 67527