شناسه خبر:67452
1402/1/16 09:17:28

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان بهار در شورای اداری گفت: ملاک عملکرد مدیران، استفاده حداکثری از بودجه ملی است.

مجتبی فیض‌الهی افزود: تحقق شعار سال به عنوان «مهار تورم و رشد تولید» با نگاه تحول در بخش‌های مختلف اقتصادی امکان‌پذیر است.
وی گفت: پس از ادای فرایض و واجبات، تنها راه تقرب به خداوند، «خدمت» است که باید سرلوحه کار همه مسئولان قرار گیرد.
فرماندار بهار با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: تحقق شعار سال به عنوان «مهار تورم و رشد تولید» با نگاه تحول در بخش‌های مختلف اقتصادی، ترغیب و هدایت مردم برای حضور در بخش‌های مختلف اقتصادی و ایجاد اعتماد برای سرمایه گذاری و حرکت رو به جلو امکان‌پذیر است.
فیض‌الهی تصریح کرد: در راستای ایجاد تحول باید سکون و تنبلی و کم‌کاری کنار گذاشته شود و در راستای انتفاع شهرستان، از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب و جایگاه جدید برسیم.
وی افزود: در بخش تجارت، بازارها و نمایشگاه‌های خارجی و هیئت‌های تجاری نگاه ویژه‌ای لحاظ شود و باید حضور در بازارهای جهانی مدنظر قرار گیرد.
فرماندار بهار توسعه فعالیت‌های دانش بنیان و ایجاد پارک‌های فناوری و ترغیب جوانان مستعد در این حوزه را بسیار مهم دانست و گفت: توجه به وظایف اداری و تکریم ارباب رجوع تا رسیدن به خواسته مردم و نتیجه مطلوب، حضور در بین اقشار مختلف مردم و روستاها و رصد مشکلات موجود و برنامه ریزی برای رفع آن و توجه به مسائل فرهنگی و صیانت از فرهنگ ایرانی اسلامی از وظایف دستگاههای اجرایی است و پس از انجام اقدامات، در راستای امید آفرینی و قوت و استحکام نظام، باید جهاد تبیین صورت گیرد.
فیض‌الهی بر توجه به ظرفیت‌های موجود برای رشد تولید تأکید کرد و گفت: شهرستان بهار دارای ظرفیت کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری، شهرکهای صنعتی، قرارگیری در کریدور شرق به غرب، صنایع نساجی و مرقد عالم ربانی آیت الله بهاری است که از آینده‌ای روشن در این شهرستان خبر می‌دهد که با وحدت و تعامل بین مسئولان محقق خواهد شد.
وی اضافه کرد: مدیریت جهادی، با توکل به خدا، اعتماد به نفس، کارآفرینی، کار با علم و درایت، نگاه نقادانه، دشمن‌شناسی، همت همراه با انگیزه و حضور در میان مردم و مشارکت مردم امکان‌پذیر خواهد شد.
فرماندار بهار بر تدوین برنامه یک‌ساله توسط دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی، برنامه‌های خود را مطابق با نیازهای شهرستان و هر یک حداقل دو پروژه شاخص را برای اجرا در سال جاری به فرمانداری معرفی کنند.
فیض‌الهی ملاک عملکرد مدیران دستگاه‌ها را استفاده حداکثری از بودجه ملی دانست و گفت: با توجه به محدودیت بودجه استانی و تخصیص درصدی از اعتبار تعیین شده که عدد قابل توجهی نیست؛ برای پیشرفت امور و پروژه‌ها باید از بودجه ملی استفاده کرد و همچنین از ظرفیت همه مسئولان نیز بهره جست.
وی مطالبه‌گری از سوی مسئولان شهرستان را مورد تأکید قرار داد و گفت: مسئولان شهرستان با احصای مشکلات و اولویت‌بندی آنها و برنامه‌ریزی و پیگیری در راستای رفع مشکلات، گام بردارند.
  شعار سال را برای تزیین امور خود قرار ندهیم
امام جمعه بهار نیز در این جلسه گفت: باید همه ما مسئولان برای تحقق شعار سال تلاش کنیم و آن را برای تزئین امور خود قرار ندهیم، اینگونه نباشد که طلیعه صحبت خود را شعار سال قرار داده اما حقیقت تهی از آنچه رهبر انقلاب فرمودند، باشد.
حجت‌الاسلام رضا مصباح به اهمیت تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: مهار تورم و رشد تولید به صورت جزء عنوان شده و این موضوع، دغدغه مقام معظم رهبری را نشان می‌دهد.
وی به بیان روایتی از پیامبر اکرم (ص) پرداخت و گفت: بهترین عمل‌ها سه خصلت است که انصاف یکی از آن است و مسئولان باید نسبت به انقلاب و پست اشغال شده و کارهای انجام شده یا نشده، منصف باشند و به صورت خالصانه و بدون بزرگنمایی کار کنند و امانت امام و شهدا را حفظ نمایند، زیرا جلوه دادن «کار نشده» را به عنوان «کار انجام شده» بسیار خطرناک است.
وی اظهار کرد: پست برای تاخت و تاز نیست و اگر ما در مسئولیتی، توانستیم کاری انجام دهیم پیروز شدیم و اگر خدای نکرده بخواهیم از آبرو یا کاری، ذره ای کم کنیم در برابر خداوند قابل قبول نیست.
وی انقلاب اسلامی را انقلاب زجر کشیده‌ها و سالکان الی الله دانست و گفت: انقلاب ما با دیگر انقلاب‌های دنیا متفاوت است و خادمان مردم باید نسبت به مال و عمر مردم، خدمت رسانی و عمل به وظایف و تکالیف خود حساس باشند.
امام جمعه بهار خواستار ورود نماینده به مسائل مهم شهرستان بهار از جمله تعیین تکلیف حریم سیاسی، مجموعه شهری و ارتقای نمایندگی ادارات در شهرستان بهار شد.
  مدیران ادارات آخرین وضعیت طرح‌های ناتمام دستگاه‌های خود را گزارش کنند.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ نیز در این جلسه از اقدامات ائمه جمعه، فرماندار سابق بهار و معاونان و بخشداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی، شهرداران و شوراها و رسانه‌ها تقدیر کرد و گفت: با وجود کمبود منابع و مشکلات اقتصادی و فشار‌های تحریم اقدامات خوبی در شهرستان بهار صورت گرفته است.
فتح‌اله توسلی گزارشی از عملکرد مجلس یازدهم ارائه کرد و به روند تصویب قوانین و نحوه کار کمیسیون‌ها پرداخت و گفت: در راستای تسهیل امور و حل مشکلات ملاقات با وزرا در مرکز و یا حضور وزرا و معاونان در شهرستان هماهنگ شده ‌که عایدات خوبی برای شهرستان داشته است.
وی بر وحدت و همکاری بین مسئولان تأکید کرد و گفت: امام جمعه، فرماندار و نماینده مجلس به عنوان اضلاع مثلث هستند که در صورت وحدت و همکاری می‌شود کارهای بزرگی را برای توسعه و پیشبرد اهداف و شهرستان انجام داد.
وی افزود: مدیران ادارات آخرین وضعیت طرح‌های ناتمام دستگاه‌های خود را به فرماندار و نماینده جهت پیگیری و اقدامات لازم ارائه نمایند.
توسلی تصریح کرد: اعتبارات شهرستان بهار در سال گذشته 55 میلیارد تومان بوده که پاسخگوی نیاز شهرستان نیست و با حضور مسئولان در شهرستان اعتبارات خوبی برای شهرستان اخذ شده است.
وی تخصیص اعتبار برای قنوات شهرستان بهار، کانال‌های آبرسانی، مجموعه ورزشی صالح‌آباد و شبانه‌روزی شدن درمانگاه مهاجران، خروج مهاجران از انزوا و باز کردن راه ریکان، تکمیل زیرگذر شهید زارعی، تکمیل درمانگاه تامین اجتماعی بهار، اخذ ماده 23 راه همدان گل تپه علیصدر، مجتمع آبرسانی حسین آباد آشوری را از جمله این اقدامات برشمرد.
توسلی در خصوص مجموعه شهری همدان گفت: راجع‌به بحث مجموعه شهری، نامه‌ای برای وزیر ارسال شده و از ایشان خواسته شده که این موضوع «کان لم یکن» تلقی شود و در خصوص حریم سیاسی نیز چندین جلسه در وزارت کشور با حضور مدیرکل تقسیمات کشوری گزارش شده و پیگیری داخل استان نیز با فرماندار محترم بوده و توانمان را در این رابطه به کار گرفته‌ایم.

شناسه خبر 67452