شناسه خبر:67406
1402/1/15 09:23:06

سپهرغرب، گروه خبر - شهره کرمی: شهردار همدان از اجرای برنامه کرامت الوند در تبسم رمضان هم‌زمان با میلاد باسعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) خبر داد و گفت: این برنامه به مدت سه شب در پیاده‌راه بوعلی‌سینا با برپایی موکب‌ها و غرفه‌های مختلف و برگزاری مراسم جشن درنظر گرفته شده است که با همکاری سایر نهادها، اصناف، اتحادیه‌ها و گروه‌های مردمی به همراه افطاری ساده خواهد بود.

سیدمسعود حسینی با اشاره به اینکه نظرسنجی‌های مردمی بیانگر آن است که مقوله اصلی در فرهنگ نشاط اجتماعی است، ابراز کرد: ازجمله فرصت‌های ایجاد این نشاط، برگزاری مراسم‌های مذهبی است که در شهردارالمؤمنین و دارالمجاهدین شاهد بستر مناسبی در ماه مبارک رمضان در این خصوص هستیم.
شهردار همدان یادآور شد: سال گذشته نیز در ماه مبارک رمضان و هم‌زمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) جشنی در پیاده‌راه بوعلی‌سینا برگزار و موجب شد امسال هم اصناف و شهرداری در راستای آن قدم بردارند.
وی ضمن تشکر از اصناف، تأکید کرد: در این برنامه اتاق اصناف پیش‌قدم شد و به مردمی‌سازی آن کمک کرد که این مهم اتفاق‌های خیلی خوبی را برای مردم همدان رقم خواهد زد.
شهردار همدان در ادامه تصریح کرد: این برنامه به مدت سه شب در ماه مبارک رمضان همراه با قرآن‌خوانی، برپایی نماز جماعت و سایر برنامه‌ها خواهد بود. اتحادیه‌ها و اتاق اصناف غرفه‌هایی را با همکاری گروه‌های مردمی، صداوسیما، سازمان تبلیغات اسلامی، کانون پرورش فکری و گروه‌های فرهنگی مردمی برپا خواهند کرد.
حسینی با اشاره به نوع برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این طرح، افزود: ایجاد شور و نشاط در خانواده‌ها و خصوصاً بانوان که محور ایجاد آرامش و سرزندگی در خانواده‌ها هستند، ترویج افطاری ساده و فرهنگ‌سازی آن، فرهنگ‌های بین نسلی، صله رحم، فرهنگ عفاف و حجاب، فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، خوردن غذاهای سالم در ماه مبارک رمضان، آگاه‌سازی خانواده‌ها، معرفی شهدا به نسل جوان و تدارک غرفه‌هایی در راستای جوانی جمعیت و فرزندآوری، از جمله محور‌های برگزاری این برنامه است.
شهردار همدان زمان برگزاری برنامه کرامت الوند در تبسم رمضان را 14 تا 16 ماه مبارک رمضان اعلام کرد و گفت: امیدواریم برنامه‌هایی مانند جُنگ‌های شادی، مسابقات و مداحی‌ها بتوانند نشاط اجتماعی لازم را ایجاد کنند و مردم همانند سال گذشته استقبال خوبی از این برنامه داشته باشند.
وی در پایان با اشاره به ترویج فرهنگ افطاری ساده در شهر همدان و در عرصه عمومی، اظهار کرد: از اصحاب رسانه می‌خواهیم تا در انعکاس این برنامه ما را یاری کنند تا این موضوع فرهنگ‌سازی شده و تداوم یابد.
مسئول دبیرخانه اصناف استان همدان نیز با اشاره به اینکه این جشن مردمی برگزار می‌شود، گفت: اصناف جزء عامه مردم هستند و استقبال خوبی از اجرای این برنامه داشته‌اند؛ با این کار سرور و شادی به چهره شهر اضافه خواهد شد. تعداد خدماتی که در این خصوص ارائه خواهد شد، روزانه درحال افزایش است.
گفتنی است؛ در این برنامه حدود 25 تا 30 غرفه پیش‌بینی شده است که در عرصه‌های مختلف اعم از افطاری ساده، اهدای ژتون‌های غذایی توسط اتحادیه چلوکبابی‌ها برای ارائه غذا به تعداد معین با تخفیف 30 درصدی، تخفیف 30 درصدی اتحادیه قنادان در فروش زولبیا و بامیه، پخت زولبیا و بامیه و ارائه هم‌زمان آن، ارائه غذاهای سنتی همدان و غیره است؛ همچنین حضور اتحادیه طلا و جواهر با تخفیف مطلوب و ارائه برخی محصولات به مردم را شاهد خواهیم بود. اهدای هدایای برنامه نیز برعهده این اتحادیه است. اتحادیه پوشاک نیز به ارائه پوشاک در راستای ترویج حجاب خواهد پرداخت، اتحادیه خیاط‌ها هم جهت دوخت چادر، مانتو، مقنعه، چادر‌های ملی و دانشجویی همکاری خواهد داشت. اتحادیه خرازی‌ها هم به ارائه اقلام حجاب خواهد پرداخت. اتحادیه پوشاک نیز به توزیع لباس‌هایی در راستای ترویج حجاب و عفاف با قیمت کارخانه می‌پردازد و اتحادیه نانواها نیز تهیه نان مورد نیاز این برنامه را برعهده خواهد داشت.
مردم همدان نیز می‌توانند برای سهیم شدن در این برنامه کمک‌های خود را به شماره کارت ستاد بازسازی عتبات استان همدان 6037991899994671 واریز کنند. همچنین غرفه‌ای برای طرح اکرام ایتام کمیته امداد و طرح خوداشتغالی آن‌ها در این مراسم وجود خواهد داشت.
برنامه‌های جشن و شادی نیز توسط صداوسیمای استان همدان اجرا خواهد شد؛ همچنین برخی از موضوعات مسابقه در این برنامه روزه‌اولی‌ها، سلفی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با نوه‌ها و تقدیر از نوجوانان حافظ قرآن پیش‌بینی شده است.

شناسه خبر 67406