شناسه خبر:67377
1401/12/27 10:28:14

سپهرغرب، گروه خبر: معاون امور عمرانی استانداری ایلام، گفت: این استان با برخورداری از جذابیت‌های فراوان تاریخی و طبیعی مهیای پذیرایی از از هموطنانمان برای سفرهای نورزی به این استان است.

سعید هژبری از مهیا شدن امکانات زیرساختی برای سفرهای نوروزی 1402 خبر داد و اظهار کرد: استان ایلام با برخورداری از جذابیت‌های فراوان تاریخی و طبیعی مهیای پذیرایی از هموطنانمان برای سفرهای نورزی به این استان است.
وی به جذابیت‌های استان ایلام برای هموطنان اشاره و یادآور شد: طبیعت بکر و زیبای استان ایلام، آثار تاریخی و یادمان‌های دفاع مقدس مواردی است که سلایق مختلف را در تعطیلات نورزوزی به سوی خود فرا می‌خواند و استان ایلام با دارا بودن این مواهب الهی می‌تواند اوقات خوش و معنوی را برای سفرکنندگان به این استان فراهم کند.
وی اقدامات انجام شده در حوزه زیرساختی برای سفری ایمن به استان ایلام را مورد اشاره قرار داد و گفت: استقرار ایستگاه‌های پلیس در نقاط مختلف جاده‌ای، حذف نقاط حادثه‌خیر و به روز کردن علائم و نشانه‌های راهنمایی و رانندگی برای ایمنی سفر در جاده‌های استان فراهم شده است و علاوه بر آن تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان در آمادگی کامل به سر برده و تمام امکانات برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده شده است.
معاون اقتصادی استاندار ایلام، افتتاح تونل شماره 1 و2 جاده اربعین که مهم‌ترین محور ترددی از ایلام به مهران و خوزستان است را ازجمله اقدامات زیرساختی برای سفرهای نوروزی مطرح و یادآور شد: این دو تونل تا پایان تعطیلات نوروزی به روی خودروهای تردد کننده در این محور باز و فعالیت عمرانی آنان تا پایان نوروز متوقف شده است.
هژبری ضمن دعوت از هموطنان برای سفر در ایام نوروز به استان ایلام تأکید بر آن که علی‌رغم فراهم شدن امکانات و تجهیزات زیرساختی و غیره برای مسافران نوروزی به آنان توصیه می‌شود که در زمان حضور در جاده‌های این استان به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و توصیه‌های حضوری پلیس توجه و از سرعت و سبقت غیر مجاز بپرهیزند تا شاهد نوروزی به دور از حادثه و اتفاق باشیم.

شناسه خبر 67377