شناسه خبر:67366
1401/12/27 09:55:46

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان با بیان اینکه روزه‌خواری در ملأ عام جرم مشهود است، گفت: برای رسیدگی به پرونده‌های مربوط به تظاهر به روزه‌خواری در انظار و اماکن عمومی، شعبه ویژه‌ای در هر شهرستان اختصاص داده شده است.

«حسن خانجانی‌موقر» روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی برای ارتقای فرهنگ صیانت از حرمت ماه مبارک رمضان بیان کرد: به‌منظور پاسداشت حرمت ماه مبارک رمضان اغذیه‌فروشی‌ها، رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا ملزم به رعایت قانون هستند.
وی تأکید کرد: هر رستوران و واحد صنفی که در طول روز به سرویس‌دهی در ملأ عام اقدام کند و مروج روزه‌خواری باشد، پلمب شده و تا پایان ماه رمضان اجازه فعالیت به او داده نمی‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب همدان اظهار کرد: برای پاسداشت حرمت ماه مبارک رمضان باید ضعف‌های برنامه‌های سال‌های گذشته آسیب‌شناسی و راهکارها و پیشنهادهای اثربخش ارائه شود.
خانجانی‌موقر ابراز کرد: شهرداری‌ها، میراث فرهنگی و دیگر دستگاه‌های متولی موظف هستند در ورودی شهرها با استفاده از چندین پرده یا بنر، مکان‌ها و رستوران‌های خدمات‌دهنده به مسافران و گردشگران را معرفی کنند که آن‌هم باید تنها در مناطق گردشگری باشد.
وی افزود: برخی افراد به‌علت معذوریت‌های شرعی یا پزشکی توانایی روزه گرفتن ندارند، اما مطابق با قانون باید به‌منظور حفظ و حرمت ماه رمضان از روزه‌خواری در ملأ عام خودداری کنند.
دادستان همدان با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه همیشه اثربخش‌تر است، تصریح کرد: مسئولان متولی در ورودی بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها و نیز مناطق گردشگری از بنرهای آموزشی برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی با هدف جلوگیری از تظاهر به روزه‌خواری استفاده کنند.

شناسه خبر 67366