شناسه خبر:67363
1401/12/27 09:51:07
استاندار همدان با ابراز ناخرسندی از سخن‌چینی در وزارتخانه‌ها مطرح کرد::

جایگاه مدیران را تضعیف کنید، نامتان را پشت تریبون اعلام می‌کنم

سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: استاندار همدان گفت: اینکه یک نفر از استان در وزارتخانه‌ها بگردد و جایگاه مدیران استان را سست و تضعیف کند که نمی‌شود. ما به ارکان مجموعه استان احترام می‌گذاریم، اما اگر فرد مذکور این کار خود را تکرار کرده و حاشیه‌سازی کند، نام او را ابتدا به نماینده ولی‌فقیه در استان اعلام کرده و سپس در استانداری نیز او را معرفی خواهیم کرد.

علیرضا قاسمی فرزاد روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور جمعی از مدیران در سالن شهدا برگزار شد بیان کرد: در سالی‌که گذشت فراز و فرودهای زیادی داشتیم و با ناملایمات زیادی دست و پنجه نرم کردیم، اما در وهله نخست با لطف خدا و سپس رهنمودهای رهبری و رئیس‌جمهور و البته حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان و وحدت و انسجام موجود توانستیم از بحران‌ها عبور کرده و در عرصه‌های مختلف توفیق کسب کنیم.
وی تصریح کرد: ما در ابتدای سال گذشته با کرونا درگیر بوده، با بحران جدی آب مواجه بودیم و از همه سخت‌تر اغتشاشاتی رخ داد که دشمن برنامه‌ریزی کرده بود تا به زعم باطل خود نظام را ساقط کند.
این مقام مسئول اظهار کرد: دشمنِ ایران عزیز مسائل را با درهم‌تنیدگی خاصی دنبال می‌کرد و از هیچ خباثتی فروگذار نمی‌کرد اما شاهد این بودیم که مردم در 22 بهمن نسخه دشمن را درهم‌پیچیدند و خط بطلانی بر دسیسه‌های دشمن کشیدند.
قاسمی فرزاد نظام مقدس جمهوری‌اسلامی را نظام‌الهی خواند و تاکید کرد: البته در بخش‌های مختلف مشکلاتی وجود دارد اما ارکان نظام همه توان خود را به کار گرفته‌اند و به تصدیق رهبر انقلاب پای کار هستند.
وی ادامه داد: این دولت در حال باز کردن گره‌های کور و قدیمی است، تامین هزینه‌های جاری، تملکی، هزینه‌ای و سرمایه‌ای نشان می‌دهد کار با قوت در حال انجام است و وقتی دشمن نابکار همه‌ راه‌های ورود ارز به کشور را بست، ما توانستیم با سربلندی از بحران عبور کنیم. در نهایت هم دیدیم چطور به سمت مذاکره با ما آمدند.
مدیر ارشد اجرایی استان متذکر شد: همه ما باید امیدآفرینی کنیم و مردم را به ایستادگی و صلابت دعوت کرده و اذهان عمومی را تشویش نکنیم. باید خدماتی که صورت می‌گیرد را برای مردم تبیین کرد تا دلگرم و امیدوار شوند.
   ابلاغ و رونمایی برنامه سه ساله استان در سال 1402
قاسمی فرزاد از ابلاغ و رونمایی از برنامه سه‌ساله در نخستین جلسه 1402 خبر داد و گفت: این سند تدوین شده و باید توان خود را برای اجرای آن در همه بخش‌ها و سطوح به کار بگیریم.
وی به پیگیری اعتبارات عمرانی بودجه 1402 و اعتبارات دستگاه‌ها در ارتباط با سفر رئیس جمهوری نیز گریزی زد و گفت: پیگیری دریافت مجوز ماده 203 دریافت تخصیص‌های جدید از سفر رئیس جمهور را در اولویت قرار دهید چراکه تا این اعتبارات جذب نشود اعتباری تخصیص داده نمی‌شود.
استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود به طرح جامع شهری و رفع 900 مغایرت موجود در آن پرداخت و اضافه کرد: 900 مغایرت یعنی مشکل برای هزاران نفر از شهروندان؛ 6 هزار ساعت وقت صرف شده تا این مغایرت‌ها رفع شود و امید داریم که از این پس نیز کار با دقت و قوت بیشتری انجام خواهد شد.
قاسمی فرزاد ادامه داد: پیکره و پهنه شهر با وسعت 400 هکتار رافع نیاز ما نیست و باید ارتقا یابد چراکه این مسئله منجر به کمبود زمین شده و کمبود زمین موجب افزایش اجاره، قیمت مسکن و زمین خواهد شد. تراکم جمعیتی در یک هکتار با میانگین و استاندارد کشوری همخوانی ندارد و باید آن را به نُرم معقول برسانیم البته عدد 119 به 93.7 رسیده اما باید به مطلوب 80 برسانیم تا خدمت‌رسانی به مردم نیز تسهیل شود.
وی به تسریع ثبت اطلاعات پروژه‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و یادآور شد: در پروژه آبرسانی، کار انتقال آب و تصفیه‌خانه انجام‌شده و در حال حاضر در تصفیه‌خانه قدرت 900 لیتر برثانیه داریم که وارد مدار خواهد شد، بیش از نیمی از چاه‌های کشاورزی از مدار خارج شده و به‌طورکلی در آبرسانی مشکلی نداریم. بارندگی‌ها نیز به لطف خدا خوب بوده و از متوسط بارش‌ها هم جلوتر هستیم. مشکلی در تابستان نخواهیم داشت اما به هر حال باید در مصرف آب صرفه‌جوئی داشته باشیم چراکه بارش باران نسبت به بلندمدت 25 درصد عقب است.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان در خاتمه سخنان خود با اشاره به آرام بودن بازار شب عید اذعان کرد: سخن‌چینی و نمامی خوب نیست! اینکه یک نفر از استان در وزارتخانه‌ها بگردد و جایگاه مدیران استان را سست و تضعیف کند که نمی‌شود. ما به ارکان مجموعه استان احترام می‌گذاریم، اما اگر فرد مذکور این کار خود را تکرار کرده و حاشیه‌سازی کند، نام او را ابتدا به نماینده ولی فقیه در استان اعلام کرده و سپس در استانداری نیز او را معرفی خواهیم کرد.
   باید در سال 1402 کمربندها را محکم تر بست
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز در این جلسه با اشاره به حوادث مختلف در سال 1401 گفت: در این سال ما با بحران‌های اجتماعی و سیاسی مواجه بودیم که به خوبی مدیریت شد و باید قدردان تدبیر تمام کسانی باشیم که در آن فضای غبارآلود برای حفظ انقلاب و مردم گام برداشتند.
حسن رضانیا افزود: باید در سال 1402 کمربندها را محکم‌تر بست و با وحدت و همدلی کم‌نظیر بین ارکان مختلف در استان آینده خوبی برای مردم رقم زد که البته اتحاد نتیجه‌ای جز این هم نخواهد داشت.
   اعتبارات نقدی نویدبخش اتفاقات خوبی در سطح کشور است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سال‌های قبل اعتبارات عمرانی در قالب اوراق بود و کار را با دشواری‌هایی مواجه می‌کرد، عنوان کرد: امسال این اعتبارات نقدی بود که نوید بخش اتفاقات خوبی در سطح کشور است.
  دستگاه‌های اجرایی اطلاعات پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را در سامانه بارگزاری کنند
معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت استان همدان با اشاره به آخرین وضعیت اعتبارات تملکی و سرمایه‌ای، گفت: در این بخش 475 میلیارد تومان اعتبار داشته‌ایم که 263 میلیارد تومان آن نقدی و 35 میلیارد تومان اوراق بوده است.
سید مهدی وفایی خاطرنشان کرد: اعتبار نفت و گاز طبیعی 75 درصد تخصیص داشته و تا پایان سال به 100 درصدخواهد رسید.
وی ادامه داد: اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان نیز 153 میلیارد تومان توزیع استانی بوده که 46 درصد اعتبارات توزان تخصیص یافته و در بخش توازنِ دو 71 درصد تخصیص داده شده، 64 درصد هم تخصیص اعتبارات عمرانی استان بوده است.
وی متذکر شد: 14 هزار و 131 میلیارد تومان کل اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور بوده که در اختیار استان قرار گرفته است.
این مسئول با اشاره به تخصیص اعتبارات هزینه‌ای نیز گفت: از 660 میلیارد تومان ابلاغی ابتدای سال از محل ماده 80 نیز چند دستگاه سهم داشتند که در مجموع 685 میلیارد تومان کل اعتبارات بوده و 91.77 درصد تخصیص داشته‌ایم.
وفایی با بیان اینکه از محل ردیف‌های مختلف هم پاداش پایان خدمت، 100 درصد به استان داده شد، تصریح کرد: جمع کل هزینه‌های ابلاغی 879 میلیارد تومان تخصیص اعتبار بوده که در اختیار استان قرار است.
وی درخصوص پروژه‌های ابلاغی به دستگاه‌های اجرایی مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی نیز گفت: تقاضا داریم در بارگزاری گزارش عملکرد این پروژه هاتعجیل شود. سازمان جهاد کشاورزی به طور کامل اطلاعات عملکردی و گزارش را وارد کرده، شرکت شهرک‌های صنعتی، اداره کل فنی‌حرفه‌ای و شرکت ساخت و توسعه نیمی از اطلاعات را بارگزاری کرده اند و حوزه هنری تاکنون هیچ اقدامی در این راستا انجام نداده است. درخواست ما این است که تا پایان سال اهتمام لازم را در بارگزاری اطلاعات و گزارش‌ها داشته باشید.
  راه‌اندازی یک دهکده اقتصادی در راستای مهارت‌افزایی جوانان همدان
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز با اشاره به راه‌اندازی «دهکده الگوی اقتصادی» در 7 هکتار از زمین اردوگاه سیدالشهدای همدان گفت: برنامه ما این است که در 23 رسته مهارت‌آموزی برای جوانان گام برداریم تا تئوری‌ها و آموخته‌های نظری آنان به عملیاتی شدن نزدیک شود.
سرهنگ علی قراباغی خاطرنشان کرد: در فاز اول با موافقت سازمان برنامه و بودجه، 2 میلیارد تومان از اعتبار استان در سال 99 و دو میلیارد تومان نیز از تهران اخذ شده است.
وی با اشاره به تاسیس یک گلخانه به راه اندازی کارگاه در سایر رسته‌ها نیز اشاره کرد و توضیح داد: قول 15 میلیارد تومان را از تهران گرفته‌ایم البته مشروط به تامین 50 درصد از استان، تا با کجکوع 30 میلیارد تومان 10 سوله را در دهکده راه اندازی کنیم..
این مسئول یادآوری کرد: پیست موتور سواری و سوارکاری نیز در کنار کارگاه‌های مهارت آموزی، برای تخلیه هیجان جوانان در نظر گرفته شده تا بتوان خدمات جامعی را در بخش‌های گوناگون به آنان ارائه داد.

شناسه خبر 67363