شناسه خبر:67238
1401/12/23 11:40:18

سپهرغرب، گروه خبر: سخنگوی شورای شهر اراک گفت: با اجازه چه کسی نیروی انسانی و ماشین‌آلات شهرداری اراک را به قم ارسال کردید؟ آقای شهردار شفاف به مردم بگویید که حقوق و مزایای خود را از کدام نهاد دریافت می‌کنید و بیمه شما را چه نهادی واریز می‌کنند؟

عباس خسروانی در نشست صحن علنی شورای شهر اراک با اشاره به فعالیت‌های شورای شهر و عملکرد شهرداری اراک اظهار داشت: از زحمات مجدانه دو نفر از مدیران توانمند شهرداری اراک حامد آزاد و محمد رضایی که جزو پاکدست‌ترین نیروهای شهرداری هستند و نقش موثری در مبارزه با فساد و ارتقای کارآمد شهرداری داشتند تشکر می‌کنم که متاسفانه قربانی بازی‌های سیاسی کثیف شدند و اگر این روال بخواهد ادامه پیدا کند بنده مجبور هستم در جلسه هر هفته صحن علنی یک روضه برای مردم شریف اراک بخوانم که چه بر شهر اراک می‌گذرد.
وی افزود: از شهردار اراک که فرق افراد کارکن و و افرادی که کار نمی‌کنند را به نحو مطلوب به نمایش گذاشته است تشکر می‌کنم، قطعا با ترقه بازی‌های اخیر شهرداری؛ نه ما دست از مطالبه‌گری برخواهیم برداشت و نه شهرداری یک شب کارآمد خواهد شد البته ممکن است از شهردار و مدیری ناتوان در شورای شهر یک شبه به مدیری کارآمد تبدیل شود اما به صورت شرعا از نگاه مردم نمی‌تواند کارنامه ضعیف عملکردی خود را جبران کند. کدام کارنامه ضعیف عملکردی؟
سخنگو و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: مردم اراک کارنامه 11 ماهه شهرداری چه می‌گوید؟ درآمد 11 ماهه شهرداری اراک 2 هزار و 245 میلیارد تومان بوده که معادل 94 درصد پیش بینی‌های انجام شده بوده که یک اتفاق بی نظیر در حوزه درآمدی است. آیا پوششی بوده است؟ خیر 40 درصد این درآمد مالیات بر ارزش افزوده است که پول باد آورده همچنین وام، فروش اموال اسقاطی، عوارض و غیره بوده است.
خسروانی با طرح سوالی مبنی بر اینکه چه مقدار از درآمد شهرداری هزینه شده است؟ گفت: یک هزار و 385 میلیارد تومان از درآمد در حوزه‌های عمرانی و جاری هزینه شده است و مانده پول ما 860 میلیارد تومان است که 50 میلیارد تومان آن غیر نقد و 710 میلیارد تومان آن نقد است ک با محاسبه 160 میلیارد تومان که در روزهای اخیر از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری واریز شد هم اکنون حدود 860 میلیارد تومان پول نقد در حساب شهرداری اراک بلوکه شده است و تقریبا ماهانه 3 میلیارد تومان سود اخذ می‌شود.
وی در خصوص عملکرد عمرانی شهرداری که بر اساس بودجه چه مقدار بوده است عنوان کرد: سهم بودجه عمرانی ما یک هزارو 700 میلیارد تومان بوده که عملکرد آن 848 میلیارد است و اگر حتی علی الحساب‌ها و پیش پرداخت‌ها را محاسبه کنیم عملکرد عمرانی ما 50 درصد است و این مورد حذف شود خالص عملکردی ما 36 درصد است.
سخنگو و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: 9 پروژه در متمم 2 به دلیل ناتوانی در اجرای پروژه صفر شد، تاکنون حتی در متمم 2 هم 9 پروژه عمرانی دیگر صفر است، پیشرفت بیش از 30 پروژه زیر 20 درصد است،11پروژه مطالعاتی ما صفر است، امروز 21 اسفند است و می‌دانید که پروژه‌های مطالعاتی پیش نیاز انجام پروژه‌های عمرانی در سال‌های آینده است درحالی کل عملکرد پروژه مطالعاتی ما 9 درصد است.
خسروانی با طرح چند سوال از شهردار اراک بیان کرد: آقای شهردار پروژه آفتاب را چه کردید؟ دره گردو را با 70 میلیارد اعتبار امسال چه کردید؟ باغ ایرانی را چه بلایی سرش آورید؟ پارک شهید باهنر بعد از یکسال به چه مرحله‌ای رسید؟ خانه‌های تاریخی و تکمیل و احداث سالن‌های ورزشی با 4 و نیم میلیارد اعتبار چه شد، 30 بهمن ماه با امضای 4 عضو شورا سوالاتی از شما در خصوص عملکرد شما در زمان برف که موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرد پرسیده شد امروز 21 اسفندماه است و 20 روز از تاریخ سوال گذشته است هرچند طبق قانون باید 10 روزه پاسخگو بودید ایرادی ندارد سوالات را در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر می‌کنیم خود شما پاسخگوی مردم و رسانه‌ها باشید.
وی عنوان کرد: با اجازه چه کسی نیروی انسانی و ماشین‌آلات شهرداری اراک را به قم ارسال کردید؟ توصیه می‌کنم مقداری قانون شهرداری را مطالعه کنید تبصره یک ماده 68 قانون شهرداری را مطالعه داشته باشید، آفای شهردار شفاف به مردم بگویید که حقوق و مزایای خود را از کدام نهاد دریافت می‌کنید و بیمه شما را چه نهادی واریز می‌کنند؟

شناسه خبر 67238