شناسه خبر:67237
1401/12/23 11:38:39

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: فوتی‌های حوادث رانندگی در استان نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش داشته و متاسفانه آمار تصادفات منجر به فوت در استان بالا و نگران‌کننده است.

سردار هادی رفیعی‌کیا در نشست خبری با بیان اینکه امنیت پایه تمام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است اظهار کرد: پلیس این افتخار را دارد که یکی از پایه و ارکان ایجاد و حفظ ارتقای امنیت در سطح جامعه است.
وی افزود: نیروی انتظامی بیش از 14 هزار شهید در سراسر کشور تقدیم نظام و مردم کرده و این سند ارزشمندی برای خدمتگزاری در راه امنیت است، بیشتر این شهدا در راه مبارزه با قاچاقچیان سلاح و مهمات، مواد مخدر، سارقین مسلح و... برای آسایش عمومی مردم جان خود را تقدیم کردند.
فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه این جانفشانی‌ها بدون منت بر مردم و افتخاری برای این مجموعه است ادامه داد: هر کجا نیاز شده نیروی انتظامی برای تأمین امنیت وارد میدان شده البته مردم هم پای کار بودند و سر بزنگاه‌های تاریخی با حضور پرشور خود نقشه دشمنان را نقش بر آب کردند که روز 22 بهمن سال جاری گواه بر این ادعاست.
رفیعی کیا بیان کرد: افتخار را داشتیم تا نیروی انتظامی استان مرکزی سال جاری را با توفیقات خوبی پشت سر بگذاریم،‌ البته در مواردی هم عدم توفیق بوده که هم نیروی انتظامی هم بخش‌های آن در این خصوص قدرالسهم دارند که باید تلاش بیشتری شود.
وی با اشاره به اقدامات پلیس از ابتدای سال تاکنون بیان کرد: در این مدت، 6 و نیم تن انواع موادمخدر و همچنین کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 3 هزار میلیارد تومان کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به فعالیت‌های پلیس فتا گفت: استان مرکزی در حوزه کشف جرائم سایبری در مقطعی رتبه اول و در یک دوره نیز در کشور در جایگاه دوم قرار گرفت.
رفیعی‌کیا خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون همچنین صلح و سازش 42 هزار پرونده توسط مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی انجام شد که با این کار بار زیادی از روی دوش دادگستری برداشته شد.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال یک‌هزار و 300 واحد صنفی متخلف پلمب شد افزود: وقوع سرقت نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش داشته و 9 هزار و 70 سارق نیز دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به حوادث رانندگی یادآور شد: فوتی‌های حوادث رانندگی در استان نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش داشته و 606 نفر جان خود را از دست داده‌اند، متاسفانه آمار تصادفات منجر به فوت در استان بالا و نگران‌کننده است.
رفیعی‌کیا با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایانی سال گفت: هماهنگی‌های لازم با اورژانس، آتش‌نشانی و دادگستری در خصوص حوادث چهارشنبه آخر سال انجام شده است.
وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی تمام توان خود را برای تحریک جوانان در این روز به کار گرفته اند و خانواده‌ها باید در این خصوص هوشیار باشند افزود: جان فرزندان ایران زمین دغدغه‌‌ ما است و برای حفاظت از آنها تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.
فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه مخالف شاید مردم نیستیم اما امنیت و برهم زدن آسایش مردم خط قرمز پلیس است یادآور شد: با اشخاصی که در چهارشنبه آخر سال دستگیر شوند، قاطعانه برخورد می‌شود.
رفیعی‌کیا یادآور شد: به منظور جلوگیری از حوادث ناگوار چهارشنبه‌سوری تعداد نیروهای گشتی انتظامی استان در نقاط مختلف 2 برابر می‌شود.

شناسه خبر 67237