شناسه خبر:67218
1401/12/23 10:34:14

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: 9 هزار و 200 فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد در سال جاری با پرداخت 506 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ایجاد شد.

محمدرسول شیخی‌زاده روز دوشنبه با بیان اینکه اشتغال‌زایی و کمک به خودکفایی مددجویان از اولویت‌های این نهاد است، اظهار کرد: امسال نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی با همکاری بانک‌های عامل برای طرح‌های کشاورزی، دامداری، صنایع‌ دستی و مشاغل خانگی اقدامات مؤثری انجام شده است.
وی ادامه داد: 506 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای ایجاد اشتغال در 11 ماه امسال پرداخت‌ شده است که 16 میلیارد و 680 میلیون تومان از منابع امدادی و 489 میلیارد و 320 میلیون تومان آن از منابع بانکی بوده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان یادآوری کرد: از 9 هزار و 200 فقره وام پرداختی و اشتغال ایجادشده، 55 درصد در روستاها و مابقی مربوط به شهرهای استان است.
   هزار و 600 نفر از خانواده‌ زیر پوشش به مرحله خودکفایی رسیدند
شیخی‌زاده با بیان اینکه 50 درصد وام‌ها به بانوان زیر پوشش پرداخت‌ شده است، گفت: اشتغال ایجادشده در بخش‌های خدمات، صنایع‌ دستی، کشاورزی، دامداری و مشاغل خانگی است که اشتغال در زمینه خدمات در صدر آمارها قرار دارد.
وی یکی از اهداف اصلی این نهاد را ایجاد اشتغال تولیدمحور برای خودکفا کردن خانواده‌های زیر پوشش برشمرد و اظهار کرد: در این راستا امسال با پرداخت تسهیلات خودکفایی به مددجویان، یک‌هزار و 600 نفر از خانواده‌های زیر پوشش به مرحله خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.
شیخی‌زاده یادآور شد: به‌‌منظور جلوگیری از انحراف طرح‌ها و راهنمایی به‌موقع مجریان طرح‌های اشتغال، 58 هزار مورد نظارت انجام‌ شده است.
براساس آخرین آمارهای منتشرشده، حدود 61 هزار خانواده نیازمند شامل 115 هزار نفر به‌صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می‌کنند.
استان همدان حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد.

شناسه خبر 67218