شناسه خبر:67133
1401/12/21 12:46:15

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد از تشدید نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی توسط کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی در ایام اسفندماه 1401 و فروردین‌ماه 1402 خبر داد.

 

حسین وثوقی‌کیا اظهار کرد: اداره دامپزشکی اسدآباد با تشکیل گروه‌های ثابت و سیار بازرسی و نظارت، سازمان‌دهی‌ شده و با حضور و انجام بازدیدهای سرزده و ادواری خود از مراکز زیر پوشش و بررسی شرایط تولید، فرآوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی موارد تخلف را پیگیری می‌کند تا از این طریق ضریب اطمینان سلامت فرآورده‌های خام دامی عرضه‌شده برای مصرف شهروندان به حداکثر برسد.

وی افزود: از شهروندان اسدآبادی درخواست داریم تا در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به برچسب درج‌شده روی محصول که حاوی اطلاعاتی نظیر تاریخ تولید، انقضا، نوع محصول و کد بهداشتی بهره‌برداری دامپزشکی است، توجه کرده و درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز شهرستان با شماره 1512 تماس بگیرند تا پیگیری لازم از سوی کارشناسان دامپزشکی به عمل آید.

وثوقی‌کیا تصریح کرد: هدف از تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در این ایام توسط کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی اجرای ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور با اطمینان از سلامت فرآورده‌های خام دامی عرضه‌شده به شهروندان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی بر امر تولید، نگهداری، توزیع و حمل‌ونقل و عرضه فرآورده‌های خام دامی ازجمله مهم‌ترین وظایف دامپزشکی در حوزه سلامت به‌شمار می‌رود و دامپزشکی در طول تمامی ایام سال با اعمال این نظارت‌ها در سطح واحدهای تحت نظارت خود سلامت عمومی جامعه و سلامت مصرف‌کنندگان را تأمین و تضمین می‌کند.

 

شناسه خبر 67133