شناسه خبر:67062
1401/12/20 09:59:10

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی گفت: این استان طبق آخرین ارزیابی‌ها، رتبه نخست احیا و راه‌اندازی واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل، رتبه نخست در پایش فضای کسب‌وکار و رتبه سوم در شاخص‌های مختلف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را به خود اختصاص داده است.

فرزاد مخلص‌الائمه روز پنجشنبه در آیین افتتاح خط تولید مواد اولیه داروی استامینوفن در شرکت کیمیاگران شازند که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد، افزود: تحت یک برنامه جامع، زنجیره ارزش‌های راهبردی استان را راه‌اندازی خواهیم کرد.
وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم در سه ماه اخیر در استان توسعه اقتصاد دریامحور بوده است و با وجود اینکه استان مرکزی ساحلی نیست، اما صنایع متعددی در استان دریامحور هستند و می‌توانند در این حوزه فعالیت‌های قابل توجهی داشته باشند؛ به همین دلیل ستاد معین اقتصاد دریا راه‌اندازی شده است و طبق اعلام رئیس‌جمهوری، همان‌گونه که استان در دفاع مقدس پشتیبان جبهه و جنگ بوده است، این مسیر را باید امروز در حوزه دریا دنبال کند.
این مقام مسئول با اشاره به بهره‌برداری از تعدادی صنعت برجسته در سال جاری و افتتاح تعدادی دیگر از واحدهای تولیدی برجسته در روزهای آینده، گفت: امسال سبد بهره‌برداری از صنایع تولیدی و صنعتی استان با موفقیت بسته می‌شود و یکی از نگین‌های استان در سال جاری افتتاح خط تولید مواد اولیه داروی استامینوفن است.
استاندار مرکزی با اشاره به حضور مسئولان ارتش جمهوری اسلامی ایران در روزهای گذشته در استان و گفت‌وگوی مستقیم آن‌ها با 26 صنعت استان، بیان کرد: اخیراً تیم مدیریتی استان، سفری به سواحل مکران داشتند و فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی از سوی طرفین (استان مرکزی و ارتش جمهوری اسلامی) معرفی شد.
مخلص‌الائمه با اشاره به راه‌اندازی پارک لجستیک استان، بیان کرد: این پارک در خدمت صنعت دارویی استان خواهد بود و به‌زودی بندر خشک استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود و این امر کمک می‌کند که تولید ارزش‌افزوده بیشتری را در استان شاهد باشیم.

شناسه خبر 67062