شناسه خبر:67046
1401/12/20 09:34:12

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور آب شهرستان اسدآباد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به‌منظور پیشگیری از سیلاب‌های احتمالی 35.6 کیلومتر از رودخانه‌های سطحی شهرستان اسدآباد لایروبی و پاک‌سازی شده است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان، حامد رضازاده با اشاره به وقوع روان‌آب و انباشته شدن رسوبات زیادی در بستر رودخانه‌ها، افزود: با همیاری و همکاری صورت‌گرفته نسبت به پاک‌سازی و لایروبی بخشی از این مسیل‌ها اقدام شده و لایروبی و پاک‌سازی بخش باقی‌مانده درحال انجام است.
وی اظهار کرد: جمع‌آوری مصالح مازاد بستر رودخانه‌ها در دستور کار قرار دارد تا با جمع‌آوری مصالح مازاد رودخانه‌ای، در قِبال آن بتوان بخشی از مسیر رودخانه را نیز لایروبی و پاک‌سازی و درصورت بروز سیلاب، از خسارات احتمالی جلوگیری کرد.
رضازاده تصریح کرد: سال گذشته نیز 30 کیلومتر از رودخانه شهاب این شهرستان رپرگذاری شد.
وی بیان کرد: مطالعات سراسری حریم و بستر رودخانه‌های شهرستان به طول 110 کیلومتر انجام شده است و تلاش داریم براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، کار آن عملیاتی شود.
مدیر امور آب شهرستان اسدآباد گفت: امسال بیش از یک‌هزار و 700 متر از حریم رودخانه منور تپه لایروبی و ظلع جنوبی تالاب پیرسلمان نیز به طول 400 متر خاک‌ریزی شده است.

شناسه خبر 67046