شناسه خبر:66959
1401/12/16 09:46:04

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده حوزه مقاومت بسیج کارگران و کارخانجات طریق‌القدس شهرستان ساوه گفت: به همت کارگران ساوجی 350 بسته معیشتی برای زلزله‌زدگان خوی جمع‌آوری شد.

رضا خاندانه از توزیع 350 بسته معیشتی شامل (برنج، ماکارونی، روغن و رب گوجه‌فرنگی) به همت صاحبان خیر و نوع‌دوست صنایع شهر صنعتی کاوه در ساوه خبر داد و اظهار کرد: همچنین ارسال بسته‌های معیشتی برای زلزله‌زدگان خوی، شامل بخاری‌برقی، پتو، پک مواد غذایی جمعاً به مبلغ 150 میلیون تومان جمع‌آوری شد.
وی افزود: نیروهای مردمی و بسیج در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و ایجاد مواسات و همدلی به مناسبت‌های مختلف اقدام به برگزاری رزمایش کمک‌های مؤمنانه می‌کنند.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج کارگران و کارخانجات طریق‌القدس شهرستان ساوه از برپایی میز خدمت در قالب طرح شهید کریمی و شهید برونسی در ایام‌الله فجر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این مهم با عنوان طرح شهید برونسی با هدف حمایت از کالای ایرانی و طرح شهید کریمی در قالب حمایت از کارخانجات دچار رکود اجرا و موانع فرا روی تولید چندین شرکت مانند مسائل بانکی، سوخت، انرژی، برق و بخشودگی جرائم دیرکرد تأمین اجتماعی رفع شد.
خاندانه همچنین از برگزاری رزمایش سراسری خود حفاظتی کارخانجات شهر صنعتی کاوه در دهه‌ مبارک فجر امسال خبر داد و ادامه داد: همچنین نشست روشنگری با رویکرد جهاد تبیین در مرکز فنی و حرفه‌ای ساوه از دیگر برنامه‌های دهه فجر در شهر صنعتی کاوه بود.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج کارگران و کارخانجات طریق‌القدس شهرستان ساوه در بخشی دیگر از این گفت‌وگو با بیان این‌که کارگران و کارفرمایان سربازان اقتصادی جبهه کار و تولید هستند، تصریح کرد: کارگران با تأسی از فرامین امام خمینی (ره) و پشتیبانی از رهبر انقلاب نقش مؤثری در شکل‌گیری، پیروزی، تداوم و توسعه اقتصادی میهن خود داشتند.
وی خاطرنشان کرد: کارگران در 8 سال دفاع مقدس با ایثار و ازخودگذشتگی در دو سنگر کار و تولید و دفاع از کیان جمهوری اسلامی همواره در جبهه مقدم خدمت‌رسانی کردند و امروز نیز با فشار تحریم‌های دشمنان، با کار و تلاش چرخ اقتصاد کشور را بیشتر از گذشته به حرکت در آورده‌اند.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج کارگران و کارخانجات طریق‌القدس شهرستان ساوه، در ادامه شهر صنعتی کاوه را قطب صنعت کشور و استان مرکزی بیان کرد و افزود: شهرستان ساوه چشم و چراغ و قطب اقتصاد غیرنفتی استان مرکزی و ایران است و بازوی کمکی اقتصاد کشور به شمار می‌رود.
خاندانه از اجرای طرح شهید کریمی با هدف رفع موانع تولید در شهر صنعتی کاوه خبر داد و ادامه داد: در این راستا، کارگروه‌هایی تشکیل و مشکلات صاحبان صنایع رفع شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح شهید برونسی و حمایت از کالای ایرانی با نقش‌آفرینی بسیج کارگری نیز خاطرنشان کرد: با هدف استفاده از ظرفیت‌های بسیج برای رفع موانع تولید و جلوگیری از آسیب‌های وارد شده به جامعه کارگران و کارخانجات اجرا می‌شود.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج کارگران و کارخانجات طریق‌القدس شهرستان ساوه گفت: بسیج کارگران کارخانجات با اجرای طرح شهید برونسی به یاری تولیدگران می‌آید و تمام توان خود را در برطرف کردن موانع رونق تولید و فرهنگ‌سازی جهت استفاده از کالای ایرانی در شهر صنعتی کاوه به کار می‌گیرد.
خاندانه با اشاره به برنامه‌های متعدد در ماه شعبان نیز گفت: برگزاری جشن نیمه شعبان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و جشن میلاد حضرت ام‌البنین (س)، غبارروبی مسجد و برای ماه مبارک رمضان نیز برگزاری مراسم (جزء خوانی قرآن کریم) در لیالی مبارک قدر و برپایی نماز جماعت، توزیع ارزاق میان نیازمندان تدارک دیده شده است.
وی از اجرای طرح سفیران تولید در شهر صنعتی کاوه خبر داد و گفت: در این راستا مهندسین و نخبگان بسیجی در سطح مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها، میعادگاه‌های نماز جمعه و نیز بازدید از واحدهای تولیدی به تشریح اهداف این طرح خواهند پرداخت.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج کارگران و کارخانجات طریق‌القدس شهرستان ساوه پیگیری مسائل فرهنگی و معیشتی کارگران، پیگیری منویات مقام معظم رهبری در خصوص کار، کارگر و تولید و اقتصاد مقاومتی با ماهیت اصلی (درون‌ریز و برون‌زا) و تلاش همه‌جانبه برای جلوگیری از خروج ارز و همت برای رسیدن به قله‌های رفیع اقتصاد را از دیگر اهداف طرح مذکور برشمرد.

شناسه خبر 66959