شناسه خبر:66942
1401/12/16 09:18:40

سپهرغرب، گروه خبر: معاون عمرانی فرماندار همدان خواستار برخورد جدی با متخلفین و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیر مجاز در ایام نوروز شد.

‌رضا زمانی شامگاه یکشنبه در کارگروه پیشگیری و مقابله با ساخت‌وسازهای غیر مجاز شهرستان همدان عنوان کرد: تشکیل تیم‌های بازرسی و کنترل و نظارت ویژه در ایام نوروز به‌منظور برخورد با متخلفینی که با سوء استفاده از ایام تعطیلات نوروز اقدام به ساخت‌وسازهای غیرمجاز می‌کنند، صورت گیرد.
وی یادآور شد: توجه به بحث فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی و برخورد با ساخت‌وسازهای غیر مجاز در مراحل اولیه با هدف جلوگیری از هدررفت سرمایه‌های شخصی و ملی در دستور کار قرار گیرد.
معاون عمرانی فرماندار همدان با تأکید بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌های متخلفین ساخت‌وسازهای غیرمجاز حریم شهر در کمیسیون ماده صد به‌ویژه در مناطق حیدره، مسیر امامزاده محسن، ابرو و سد اکباتان‌، بر مکلف کردن شهرداری همدان به پیگیری و گرفتن مجوز راه‌اندازی یگان حفاظت شهرداری تأکید و بر حفاظت از حریم رودخانه‌ها و راه‌ها و برخورد با متخلفین توسط آب منطقه‌ای و راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه کنترل نظارت و برخورد جدی جهاد کشاورزی با متخلفین تفکیک و ساخت‌وسازهای غیر قانونی در باغات و اراضی کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادها باید به حفاظت از اراضی تحت مالکیت و جلوگیری از هرگونه تصرف غیر قانونی اقدام کنند.
زمانی در پایان یادآور شد: سامانه 1656 راه و شهرسازی و 137 شهرداری آماده دریافت گزارشات مردمی درخصوص هرگونه ساخت‌وساز غیر مجاز و تصرفات غیر قانونی است.

شناسه خبر 66942